Watch Dogs 2 - Ustawienia graficzne i optymalizacja
objaśniam bardzo krótko podstawy podstaw
do napisania notatki zainspirował mnie kolega z Internetu
(autor pochodzi z chin i nie zna polskiego)
Watch Dogs 2 to fajna gra wiadomo że abstrakcyjnie przesadzona ale ma mega atrakcyjne pełne szczegółów miasto które aż zapiera dech od ilości szczegółów przez to jest dla mnie atrakcyjne (wybacz ale będę pisał o sobie)
level design to on decyduje o realizmie miasta a w tym San Francisco jest jak w świecie rzeczywistym tylko że w małej skali co w ogóle nie oznacza że miasto jest małe jest bardzo duże i nawet bardziej immersyjne niż w części pierwszej
lubiłem i lubię część pierwszą tej serii ale do Chicago nie chce wracać zbyt szybko bo ono jest za smutne
nie mam pojęcia jak Chicago wygląda na żywo ale w wykonaniu Ubisoft w grze Watch Dogs (1) prezentuje się tak jak gdyby zostało wygenerowane generatorem i dostosowane
Watch Dogs 2 i San Francisco odwraca to wszystko o 180 stopni dosłownie zmienia cały wektor w jakim postrzegamy światy gry z tych dwóch pierwszych wymienionych części serii
no dobrze ale powiesz może że projekt miasta to tylko składowa na którą składa się grafika a grafika w grach Watch Dogs jest brzydka w 1 i 2 części była/jest brzydka
jeżeli ci się nie podoba styl graficzny w WD2 to pocieszę cię że mi też się nie podoba a gram na maksymalnych detalach w wysokiej rozdzielczości no i niestety tą grę trzeba sobie poprawić graficznie ale ja dałem radę więc nie jest to niemożliwe trzeba po prostu posiedzieć pomyśleć i edytować plik „ WD2_GamerProfile „ jest to niestety wychodzenie ze strefy komfortu i można to zrobić ale na PC nie na konsoli no chyba że ktoś jest naprawdę hackerem i to potrafi ;-)
teraz prawie każdy ma mocny sprzęt lub konsolę by odpalić WD2 na maximum detali i cieszyć się grą ale pewien mój znajomy z internetu z którym pisałem stwierdził że dla niego każdy FPS się liczy bo ma słaby komputer i ja to rozumiem ale on dodał też że WD2 jest tragicznie zoptymalizowane z czym się nie zgodzę jest zupełnie na odwrót
silnik Disrupt na którym działa WD2 to perełka oferuje on naprawdę potężną płynność
w ustawieniach które można dostosować w opcjach warto użyć limitera klatek aby nie mieć przeskoków w płynności
Disrupt ma możliwość ograniczenia klatek do tylko 20 FPS wystarczy edytować plik „ WD2_GamerProfile „ zapytasz ale po co to robić ? odpowiadam że nie trzeba ale gdy gra się na laptopie o słabej wydajności można tak uniknąć ogromnego szumu z wentylatorów który przeszkadza gdy nie ma się słuchawek na uszach
poza świetną optymalizacją jest tutaj również szereg opcji a więc PC Maste Race pełną gębą napiszę pokrótce coś o nich
opcje graficznie dzielą się na trzy zakładki 1_obraz 2_jakość 3_kolor
bez względu na swój sprzęt powinieneś wejść w „3_kolor” i zwiększyć ostrość prawie w ogóle nie ma to wpływu na wydajność a zobaczysz ogromną różnicę w detalach w szczególności wtedy gdy będziesz miał tekstury ustawione na ultra
„1_obraz” to ustawienia które są najbardziej ogólne przy dostosowywaniu gdy komuś się nie chce bawić to wrzuca wszystko na ultra i zmienia tylko te opcje
„2_Jakość” to ustawienia zaawansowane można wrzucić wszystko na ultra ale trzeba unikać pułapek a tymi pułapkami są najbardziej Antyaliasing czyli te najniższe pozycje na liście a później są cienie które warto wrzucić na niskie i nie płacz tak że masz cienie na niskim one są naprawdę super i w ogóle jest to warte by dać je na niski poziom
ostatnia największa pułapka to tzw. dodatkowe szczegóły daj je na 0% i się nie przejmuj
resztę ustaw na maximum i dopiero wtedy zmieniaj na niżej po kolei >głębia ostrości>rozmycie>ambient occlusion>i cała reszta
ja w pewnym sensie gram na detalach prawie powyżej ultra z mega ostrym wyostrzaniem obrazu i podbitym kontrastem oraz jasnością a nie mam super wydajnego laptopa mój MSI jest z 2015r
:-)
plik z ustawieniem „ WD2_GamerProfile „ znajdziesz w dokumentach i otwiera się go notatnikiem a cała „zabawa” polega na zmienianiu wartości np.
Sharpness="1.0"
zamieniasz na
Sharpness="3.5"
jeżeli wartość jest za duża to zmniejszasz i tak samo można zrobić z innymi linijkami
tylko wcześniej przed edycją zrób kopię zapasową pliku i pamiętaj że wartość może się zresetować gdy zmienisz ostrość/sharpness z poziomu samej gry
(autor pochodzi z chin i nie zna polskiego)