+_+ atakujo Gothick'a 3

BLOG
927V
+_+  atakujo Gothick'a 3
Robert99zxcv | 31.01.2022, 12:20
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

coraz więcej ludzi odczuwa frustrację w internecie i atakujo Gothick'a 3 więc jak atakują to rebelianci z Reddock w tam i ja paladyn Robert zaczynam obronę mojej gry z dawnych lat

 

a więc na początku cały cytat a później porozbijam cytat na odpowiedzi ten cytat na temat gry pochodzi z YouTube jednak sam YouTube nie pozwala mi odpowiedzieć komunikując mi błąd (nie zamierzam atakować człowieka)

 

 

 @Robert  Niegrywalny jak cholera. Gothic 3 paskudnie się zestarzał, nawet na tle dwóch poprzednich części. G1 do dzisiaj trzyma poziom, mimo że widać na każdym kroku jakieś niedoróbki. G3 z kolei składa się z trzech questów. Rozciągniętych na 50 godzin, żeby za krótko nie było. To sprawia że na dobrą sprawę ta gra nie ma fabuły. W dodatku kłóci się strasznie z poprzednimi częściami i tym, co one zbudowały. Bezimienny w ogóle nie ma żadnej motywacji. Żeby jeszcze G3 mechanicznie trzymał poziom, to nie. Mechanicznie ta gra jest znacznie gorsza od poprzednich części. Przy braku fabuły to mechanika jest podstawą gameplayu. Tutaj nawet tej podstawy nie ma. AI to jest jakiś żart. Rozwój postaci również. Walka jest jak w Wiedźminie, czyli przez całą grę przeklikuje się LPM. Bloki nie istnieją. System staminy to kpina. Walka ze zwierzętami to cykl stunlocków i maszowania LPM. Cała ta gra to jeden wielki stunlock. Ciekawostka - w żadnej grze PB po G2 nie można wyrzucać przedmiotów, ani ich chować w skrzyniach. Tak, musisz to sprzedać, albo biegać z syfem w i tak już nieczytelnym ekwipunku. Nawet to zepsuli xD W całej grze nie ma chyba ani jednej postaci, którą bym zapamiętał. Oprócz Rhobara, ale to oczywistość. No i ta powtarzalność. 20 miast i każde takie samo. Tamburyn, arena, zbieranie gówna rozrzuconego po mieście, bandyci za miastem, nudna intryga, przywódca, fajrant. W 13 mieście ultrapaladyn z 70 repy musi udowadniać lojalność buntownikom, zbierając jakąś lobelię zielną. Sama gra jest też strasznie biedna pod względem lootu. W G1 to był wybór siekier i mieczy, a w G3 to się biega z jednym cepem przez całą grę. Pewnie dlatego że są w tej grze trzy dobre miecze. Reszta jest zepsuta i zadaje mniejsze obrażenia niż pierwsza dostępna broń w grze. Frakcje też są rozrysowane idiotycznie i można grać asasynem paladynem, co kłóci się ze sobą. Ale w Nordmarze wybór jest już narzucony xD Eksploracja też nie istnieje. Raz, że nie można się wspinać, czym Gothic zawsze stał. Ale po prostu nie ma czego eksplorować. Ale że jak, świat taki mały? Nie, po prostu w G3 jest jeden model jaskini. I dwa modele domu. I jeden model zamku. Reszta jest jak od stempla. Serio, nie ma chyba jednej rzeczy w G3, która byłaby zrobiona dobrze.

 

1. „Niegrywalny jak cholera. Gothic 3 paskudnie się zestarzał”

 

w tym miejscu wspomnę o historii gry Gothic 3 od strony graficznej dawniej była uważana ona jako dzieło sztuki cyfrowej grafika była piękna i zachwycała i nadal może taka być tylko należy zastosować modyfikacje o których mowa nieco powyżej aczkolwiek rozumiem zaistniałą sytuację o tym iż producent gry dla użytkownika końcowego jest zobowiązany zapewnić produkt który jest jakościowo dobry od strony graficznej a samo modyfikowanie plików to zajęcie dla piratów (którzy nie szanują pracy z wiadomych przyczyn) a więc posługując się cytatem "płacę wymagam" lub "płacę żądam" każdy ma prawo krytykować stan grafiki aczkolwiek kluczowa jest cena gry gdyż Gothic 3 możemy zdobyć za cenę 40 zł każdy kto szanuje oprogramowanie uszanuję też grafikę gry w tym przypadku gra broni się sama swoją ceną a jako szczegół napiszę to iż istnieje możliwość zakupu poniżej 40 zł co w mojej opinii jest żerowaniem na twórcach w odwrotną stronę niż bywa to zazwyczaj na zakończenie tego punktu dodam notatkę o tym że gdybym miał wpływ na grę to po takim niezadowoleniu wymienione modyfikacje były by częścią pakietu instalacyjnego w trybie domyślnie włączonym

 

2. „G1 do dzisiaj trzyma poziom, mimo że widać na każdym kroku jakieś niedoróbki”

 

 

3. "G3 z kolei składa się z trzech questów. Rozciągniętych na 50 godzin, żeby za krótko nie było"

 

>moja odpowiedź jest dosadna gra kosztuje 40 zł nie będę dyskutował przecież to samo tworzy Ubisoft a sam Gothic 3 to gra bardzo ale to bardzo stara a nie najnowszy "top-hit" zrobiony na "gorącą" na dzisiejszy rok 2022r gra była skierowana do innych ludzi żyjących w innych czasach i stąd wynika to że jest tak rozciągnięta ale gdy ktoś grał według zasady "w sam raz na raz" to super wszystko za pierwszym razem może się podobać ja sam niestety jestem grą zmęczony ale tak jak powyżej

 

4. "na dobrą sprawę ta gra nie ma fabuły"

 

< Pan Björn Pankratz określił to że istniej grupa odbiorców która nie pragnie fabularnych intryg skomplikowania i zwrotów akcji przy Gothic 3 tak właśnie miało być i tak miało to wyglądać otóż mega prosto w zasadzie twoja kluczowa decyzja gdy grasz pierwszy raz to to czy udasz się na północ czy na południe ten brak fabuły jest fajny bo wiesz tylko tyle że musisz odnaleźć pewnego człowieka który jest czarnym magiem i twój dziennik jest na bieżąco zapisywany i na bieżąco są z niego wykreślane zadania to rewelacyjny pomysł który bardzo mi się spodobał przecież to ogromna zaleta a nie wada gry to gra dla ludzi sumiennych którzy będą tak dług rozwiązywać zadanie aż im się to uda oczywiście są też zadania narzucone ale wynika to z logiki gdy ktoś zmusza cię do czegoś wtedy nie masz wyboru i jest to złe ale takich sytuacji jest mało na tyle mało że nie ma dyskomfortu

 

5. „kłóci się strasznie z poprzednimi częściami i tym, co one zbudowały”

 

>tak Piranha od zawsze eksperymentuje znam też historię o Arcania: Gothic 4  Gothic 3 bardziej do mnie trafił a później była seria Risen ale nie rozumiem takiej "mega sztywności" Gothic 1 oraz 2 NK były takie bo plan na te gry powstał w mózgach zanim ludzie odpowiedzialni za stworzenie gry zaczęli "kodzić" i modelować obiekty na logikę jeżeli myślisz o czymś 6 lat i przez 6 lat zbierasz pomysły w głowie to wiesz czego chcesz a zazwyczaj takie planowanie na papierze to proces jednego roku i mniej to dlatego G1 i G2 tak się spodobały a G3 nie

 

6. "Bezimienny w ogóle nie ma żadnej motywacji"

 

>ja grając pierwszy raz odczuwałem taki klimat że główny bezimienny bohater jest wolnym człowiekiem i nieśpiesznie robi to co chce bo jest tylko jeden narzucony cel i jesteś wolny jako gracz to nie jest brak motywacji ale przyznaję że gdy grałem jako dziecko gra potrafiła wymęczyć też dlatego że nie potrafiłem się opanować i grałem w to cały czas a najlepszy był pierwszy raz aczkolwiek byłem biednym dzieckiem i miałem tylko komputer to i wielo godzinne maratony przy Gothic 3 były ogromną satysfakcją

 

7. „Żeby jeszcze G3 mechanicznie trzymał poziom, to nie. Mechanicznie ta gra jest znacznie gorsza od poprzednich części. Przy braku fabuły to mechanika jest podstawą gameplayu. Tutaj nawet tej podstawy nie ma”

 

>w tym punkcie nie bronię twórców za mechanikę gry należą im się srogie baty i wiosło z zaproszeniem na galerę kiedy jesteś dzieckiem to tego nie odczuwasz ale upływ czasu odsłania karty i to akurat widać jak cholera po wielu latach ja też podpisuję się pod tym tym bardziej że tak nie może być to jest karygodne i należy się Piranha'y ogromna i ciężka krytyka bo przez patologię w mechanice ta gra nie uzyskała statusu gry ponad czasowej czym jednak zasłynęła część pierwsza i druga

 

8. „AI to jest jakiś żart”

 

>w dawnych czasach ta sztuczna inteligencja była bardzo dobra nawet dziś można tworzyć gry o takim poziomie „AI” ale na pewno nie można tworzyć takiej fuszerki z gęstością skryptów gdzie postacie bardzo często stoją w miejscu na mapie w Gothic 3 się mało dzieje co gracza może doprowadzić do uczucia depresji ma się wrażenie ogromnej pustki i bez sensu co sprawia że gra nie nadaje się dla ludzi wesołych oczywiście można zagrać i można grę ukończyć ale wymaga to odpowiedniego nastawienia i samo motywacji gra jest dobra ale dla biedaków takich jak ja w dzieciństwie ja tutaj też nie będę pisał od strony twórców ile pracy zostało wykonane tylko podsumowuję efekt końcowy

 

    1. „Walka jest jak w Wiedźminie, czyli przez całą grę przeklikuje się LPM. Bloki nie istnieją. System staminy to kpina. Walka ze zwierzętami to cykl stunlocków i maszowania LPM. Cała ta gra to jeden wielki stunlock.”

       

>jest to ten sam punkt co mechanika gry i podpisuję się pod tym

 

10. „i tak już nieczytelnym ekwipunku.”

 

>zarządzanie ekwipunkiem to część gry ale ja też jestem zmęczony w grach tą mechaniką przy Gothic 3 uważałem że jest OK ale takie było moje zdanie w dawnych czasach

 

11. „W całej grze nie ma chyba ani jednej postaci, którą bym zapamiętał”

 

>postacie w G3 to klony klonów oprócz głównego bohatera na którego patrzymy często a najczęściej zza pleców +kluczowe postacie ale jakoś nie jest to coś co mi przeszkadza bardziej pamiętam ludzi i orków jako całość podzielona na frakcje w których były różnice i inne przekonania czy też różne motywacje i różne cele

 

12. „20 miast i każde takie samo. Tamburyn, arena, zbieranie gówna rozrzuconego po mieście”

 

>nie miasta i lokacje są unikatowe ale wiem z skąd się to bierze a bierze się to z powtarzalność textur i powielania ich mniejszym problemem jest recykling assetów

 

  1. „Sama gra jest też strasznie biedna pod względem lootu. W G1 to był wybór siekier i mieczy, a w G3 to się biega z jednym cepem przez całą grę. Pewnie dlatego że są w tej grze trzy dobre miecze. Reszta jest zepsuta i zadaje mniejsze obrażenia niż pierwsza dostępna broń w grze.”

     

>nie wiem czy to fetysz na punkcie lootu czy zwykłe czepialstwo? trochę pamiętam że przedmiotów jest mało ale wystarczająco o wiele bardziej odczuwałem to iż większa część ekwipunku to przedmioty nie interaktywne nadające się tylko i wyłącznie do handlu co również skreśla Gothic 3 jako idealna gra marzeń twórcy mogli by uratować w dawnych czasach sytuację pełną automatyzacją podczas handlu

 

14. „Eksploracja też nie istnieje”

 

swobodna eksploracja nie istnieje a eksploracja istnieje i to w sam raz na raz i zawsze tak jest w niemal każdej grze ale o wiele fajniej jest gdy teren oparto na losowym generatorze

 

    1. „Nie, po prostu w G3 jest jeden model jaskini. I dwa modele domu. I jeden model zamku. Reszta jest jak od stempla”

       

>przesadzasz już to tłumaczyłem że efekt o którym piszesz jest odczuwalny z powodu textur a recykling w tamtych latach to była filozofia projektowania gier w dzisiejszych grach też masz recykling tylko jest tuszowany przed tobą abyś się nie czepiał Gothic 3 jest bardzo starą grą

 

        1. „Serio, nie ma chyba jednej rzeczy w G3, która byłaby zrobiona dobrze”

           

>dobra rzecz to tak jak wcześniej dziennik zadań gdzie gra pozwala Ci na bycie systematycznym czyli możesz wykonywać zadania pojedynczo czyli rozmawiasz i decydujesz się że „biorę to na tapetę” i na tym się skupiasz ludziom takim jak ja to sprawia ogromną radość i G3 daje ci to w poprzednich częściach twój dziennik był na bardzo długo zapisany zanim zadanie zostało wykreślone

 

Oceń bloga:
1

Komentarze (17)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper