Twierdza: Krzyżowiec - opis gry
Stronghold: Crusader (znany u nas jako Twierdza: Krzyżowiec) to mieszanka strategii czasu rzeczywistego i gry ekonomicznej wyprodukowana przez Firefly Studios i wydana przez Gathering of Developers/Take 2 Interactive 31 lipca 2002 roku jedynie na komputery osobiste. Na terenie Polski, dzięki Cenega Poland, produkcja pojawiła się 18 października 2003 roku.
Względem wersji z 2001 roku, produkcja przeszła kilka zmian - wskutek osadzenia miejsca gry na terenach pustynnych miejsca na budowę farm jest znacznie mniej, możliwość rekrutacji arabskich najemników czy zmianę w kolorystyce ubioru Europejczyków celem dostosowania ich do realiów w których produkcja została umiejscowiona. Rdzeń rozgrywki nie uległ zmianie, czyli jest to strategia czasu rzeczywistego z silnie rozbudowanym aspektem ekonomicznym - element ten został rozbudowany o możliwość rekrutowania najemników czy rozróżnienie w postaci nienadającego się do upraw terenu pustynnego. Gracz może zapoznać się z tą produkcją w rozgrywce wieloosobowej to 8 graczy, kampanii albo scenariuszach, wśród których mamy zarówno te oparte na historycznych wydarzeniach jak i wymysł twórców/gracza.
W ramach kampanii, podzielonej na 4 epizody, mamy opowiedzianą historię dziejąca się na terenie Bliskiego Wschodu z okresu krucjat. W ramach misji opartych o historyczne wydarzenia (bitwa o Antiochię, oblężenie Jeruzalem) gracz wciela się zarówno w dowódce krzyżowców jak i wojsk arabskich.
Produkcja spotkała się z ciepłym odbiorem ze strony społeczności, a na terenie USA sprzedała się w nakładzie co najmniej 100,000 kopii. Dzięki sukcesowi seria była kontynuowana, a kilka lat później pojawiła się odświeżona wersja tej odsłony cyklu, wydana w Polsce jako Twierdza: Krzyżowiec Extreme.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych