Halo: Combat Evolved - opis gry
Halo: Combat Evolved ukazało się na europejskim rynku w marcu 2002 roku. Wyprodukowana przez Bungie strzelanina w ujęciu FPP towarzyszyła premierze pierwszego Xboksa. Gra przez wielu uważana jest za produkcję, która wyznaczyła nowe standardy dla konsolowych FPS-ów.
W Combat Evolved wcielamy się w postać obleczonego pancerzem Mjolnir Master Chiefa - superżołnierza z elitarnego programu Spartan. Gra rozpoczyna się w trakcie ataku sił Przymierza obcych ras na fregatę UNSC Pillar of Autumn chwilę po jej wyjściu z nadprzestrzeni. W efekcie starcia bohater wraz z towarzyszącą mu zaawansowaną sztuczną inteligencją, Cortaną, oraz pozostałą przy życiu załogą rozbija się na tajemniczej instalacji Halo. W trakcie eksploracji zbudowanego niczym pierścień świata Chief poznaje jego tajemnicę, walcząc tak z kolektywem obcych ras, jak i pasożytniczym Floodem.
Bungie udało się stworzyć grę do dnia dzisiejszego powszechnie uważaną za wzór, jeżeli chodzi o konsolowe strzelaniny z perspektywy pierwszej osoby. Chief przemierza obszerne poziomy tak na piechotę, jak i przy użyciu naziemnych i latających pojazdów. W danym momencie gracz z dostępnego w grze arsenału posiadać może dwie fuzje i granaty, co wymusza jak najefektywniejsze dobieranie arsenału do danych sytuacji. W 2002 roku ogromne wrażenie robiła prawdziwie next-genowa wówczas oprawa graficzna gry. Pierwsze Halo zasłynęło także dopracowaną sztuczną inteligencją przeciwników, którzy zwłaszcza na wyższych poziomach trudności stale dostosowują taktykę do naszych poczynań.
W grze dostępny jest także lokalny multiplayer dla od dwóch do szesnastu graczy (split screen lub zlinkowane ze sobą konsole), który dzięki znakomicie zbalansowanej zabawie zaskarbiło sobie uznanie fanów wieloosobowej rozgrywki. Twórcy zaimplementowali także kooperację, w ramach której przez kampanię przebić można się z drugim graczem, co oczywiście wydatnie wpływa na miodność rozgrywki.
Komentarze (27)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych