Earthbound - opis gry
Earthbound, znany w Japonii pod tytułem Mother 2, to japońska gra RPG wyprodukowana i wydana przez Nintendo na SNES-a. Przy jego produkcji, podobnie jak w przypadku poprzednika, brał udział Shigesato Itoi, popularny japoński pisarz. Tytuł ukazał się w Europie dopiero w ramach usługi Virtual Console na Wii U.
Akcja Earthbound toczy się w latach 90-ych, sceną gry jest wioska Onett leżąca na kontynencie Eagleland. Główny bohater to chłopiec o imieniu Ness, którego pewnej nocy budzi hałas dochodzący z nieodległego wzgórza. Jak się prędko okazuje, huk wywołał meteoryt, którego pasażerem była owadopodobna istota Buzz Buzz. Gość przynosi złe wieści - protagonista zostaje poinformowany, że w przyszłości świat podbiła obca rasa zwana Giygas i jedyną siłą zdolną ją powstrzymać jest czwórka młodych wybrańców. Ness to oczywiście jeden z nich.
Earthbound to w dużym stopniu tradycyjny japoński RPG. Maksymalnie czwórka bohaterów podróżuje tu po unikalnym świecie złożonym z rozmaitych miast, wiosek, dungeonów i innych miejscówek. Walki, w przeciwieństwie do pierwowzoru, nie są losowe, co oznacza, że potencjalnych przeciwników widzimy podczas eksploracji. Zwycięstwo w nich nagradzane jest punktami doświadczenia, które rozwijają podopiecznych.
Podczas pojedynków widzimy dwa wskaźniki - HP, czyli punkty zdrowia, oraz PP (Psychic Points), tutejszy odpowiednik MP, który pozwala używać specjalnych umiejętności. System jest turowy, a częstotliwość kolejek reguluje parametr odpowiedzialny za szybkość. W grze zastosowano ciekawy patent - jeśli któryś z naszych podopiecznych przyjmie atak, HP nie są redukowane od razu. Przeciwnie - spadają one stosunkowo wolno, co sprawia, że -- jeśli jesteśmy wystarczająco szybcy -- możemy uleczyć dogorywającą postać, albo nawet zaciukać oponenta.
Brak losowych walk niesie z sobą nowe rozwiązania - tym razem liczy się bowiem to, w jaki sposób podejdziemy do przeciwnika. Jeśli zajdziemy go od tyłu będziemy mieć przewagę, ale działa to też w drugą stronę, więc należy być uważnym. Im jesteśmy silniejsi, tym większy postrach wzbudzamy. Potężniejszych bohaterów boją się płotki, co owocuje ich ucieczkami lub zwycięstwami z automatu.
Podobnie jak w ‘jedynce’, pieniądze zarobione na walkach trzyma ojciec głównego bohatera. Kasę można pobierać w stworzonych do tego celu miejscach i wydawać ją w miastach na przedmioty, ekwipunek itd.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych