NieR: Automata - opis gry
NieR: Automata to gra action-RPG wyprodukowana przez studio Platinum Games i wydana przez Square Enix. Tytuł ukazał się na PlayStation 4 i komputerach. Automata to kontynuacja Nier wydanego na PlayStation 3 i Xboxa 360.
Developing
NieR: Automata to kontynuacji NieR z PS3 i Xboxa 360, ale nie jest to kontynuacja bezpośrednia - akcja gry po prostu toczy się w tym samym uniwersum, ale przedstawia zupełnie nowych bohaterów i kontekst, w jakim przychodzi im działać. Pierwsza część, choć sprzedała się poniżej oczekiwań, zdobyła uznanie części graczy, co przyczyniło się do powstania Automaty. Przy produkcji sequela uczestniczył Yoko Taro, reżyser pierwowzoru, a także cenione za swoje gry akcji studio Platinum Games i Akihiko Yoshida jako projektant postaci, który wcześniej pracował przy takich klasykach jak Final Fantasy Tactics, Vagrant Story czy Tactics Ogre: Let Us Cling Together.
Fabuła
NieR: Automata, podobnie jak pierwsza część, rozgrywa się w postapokaliptycznym świecie. Od wydarzeń ukazanych w NieR minął pewien okres czasu (ile dokładnie - nie wiadomo). Na Ziemi doszło do wyniszczającej wojny między ludźmi a mechanicznymi najeźdźcami z innego świata. Ludzkość przegrała, a jej niedobitki uciekły na księżyc. Po pewnym czasie postanawia ona jednak wyjść z kontrofensywą - na Ziemię wysyła androidy z serii YoRHa. Jednym z nich jest YoRHa No. 2 Model B (w skrócie 2B), główna bohaterka historii, a w misji towarzyszy jej YoRHa No. 9 Model S (9S). Tutejsze androidy, choć nie są żywymi ludźmi, posiadają pewne cechy osobowości, które pozwalają łatwiej je rozpoznawać.
Gameplay
W NieR: Automata świat jest otwarty i możemy się po nim poruszać ze swobodą większą niż w poprzedniej części. Świat przemierzamy na piechotę lub korzystając z innych środków lokomocji, jak… zwierzęta. Dostępny jest także mech, który przydaje się podczas walki. Automata -- to kolejne podobieństwo do pierwowzoru -- bawi się także perspektywą w niektórych miejscach, przełączając się na widok znad głowy lub przedstawiający podopieczną z boku, jak w sidescrollerach. Oprócz głównego wątku w grze uraczymy sporo opcjonalnych questów, których wykonania można się podjąć w zamian za mniej lub bardziej cenne nagrody.
Nasza podopieczna może wyprowadzać dwa rodzaje ataków: słaby i zarazem szybszy oraz wolniejszy i zarazem potężniejszy. Ale to nie wszystko. 2B może wywijać czterema rodzajami broni i przełączać się między nimi w trakcie zadawania ciosów (bronie, warto dodać, posiadają krótkie historyjki jak w NieR i Drakengard) oraz towarzyszy jej mały latający robot/dron Pod.
Wraz z postępami nasza podopieczna gromadzi doświadczenie, które pozwala podnosić jej potencjał bojowy. Umiejętności można też modyfikować specjalnymi chipami, które kupujemy lub znajdujemy w złomie pozostawionym przez pokonanych przeciwników.
W razie wpadki respawnujemy się przy ostatnim save poincie. Wówczas możemy udać się do miejsca, w którym zostaliśmy pokonani, i wybrać jedną z dwóch możliwości: odzyskać stracone dobra lub naprawić androida. Jeśli go naprawimy, dołączy on do nas tymczasowo jako pomoc (jest jeszcze trzeci scenariusz - proces naprawy może się nie udać i android będzie wrogo nastawiony).
Funkcje sieciowe
NieR: Automata robi użytek z możliwości, jakie daje internet. Raz: gracze mogą odnajdować androidy innych osób jeśli są podłączeni do sieci. Dwa: twórcy udostępniali po premierze dlc (nie były to jednak rozszerzenia fabularne).
Komentarze (70)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych