Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age - opis gry
Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age to japońska gra RPG wyprodukowana i wydana przez Square Enix. Tytuł ukazał się pierwotnie na konsolach PlayStation 4, Nintendo 3DS i komputerach osobistych, a później trafił również na Nintendo Switch i Xbox One.
Fabuła
Jedenasta część serii Dragon Quest opowiada historię w tonacji bardzo podobnej do poprzedników. Głównym bohaterem (imię nadajemy mu sami) jest 16-letni chłopak z niewielkiej wioski. Podczas ceremonii wprowadzającej go w dorosłość odkrywa on o sobie niezwykłą prawdę - mianowicie to, że jest reinkarnacją bohatera z zamierzchłych czasów. Fakt ten oznacza, że na jego barki spada olbrzymia odpowiedzialność i misja, o której szczegółach początkowo nic jednak nie wie. Według słów jego matki, prawdy dowie się on w Delcadar, największym państwie na kontynencie, ale już na miejscu sytuacja mocno się komplikuje. Protagonista zostaje bowiem uznany za diabelskie dziecko.
Gameplay
Dragon Quest XI nie zmienia szczególnie formuły cyklu, choć tu i ówdzie wprowadzone zostają nowe patenty. Grze najbliżej do ósmej części, w której podróżowaliśmy po sporej wielkości świecie. Podobnie jest i tutaj - główny bohater wraz ze swoimi towarzyszami przemierza rozmaite miejsca, w tym także przeróżne miasta oraz dungeony najeżone niebezpieczeństwami i zagadkami.
Przeciwnicy widoczni są podczas eksploracji, a po kontakcie z nimi przenosimy się na specjalnie wydzielone bitwy (przeciwnika można zaatakować z zaskoczenia, co powoduje, że w walkę wejdziemy z przewagą). Starcia nadal są turowe, lecz nowością jest tym razem możliwość swobodnego poruszania się w ich trakcie.
DQXI wprowadza także nieco bardziej złożony system rozwoju od poprzednich części. O ile wcześniej wszystko zależało od levelu, tutaj mamy do czynienia z tablicą przypominającą Sphere Grid (Final Fantasy X) czy License Board (Final Fantasy XII). Znajdują się na niej różne skille, których wyuczyć się mogą nasi podopieczni i, co warto dodać, każda postać posiada unikalne zdolności. Wpływ na potencjał walczących ma także wyposażenie. Gra pozwala nam tworzyć własny ekwipunek i modyfikować ten już posiadany.
Oprócz podróżowania i walki (swoją drogą podróżować możemy także na koniu i na złapanych potworach) dostępne są inne atrakcje, jak wyścigi konne czy obecne w wielu innych Dragon Questach kasyno.
Różnice między wersjami
Wersje z PS4 i 3DS-a nieco się od siebie różnią. Zasadniczo są to te same gry, lecz różni je grafika, styl graficzny oraz gdzieniegdzie zawartość. Na sprzęcie Sony dostępna jest np. bonusowa minigra Magic Slots oraz quest polegający na strzelaniu z kuszy do celu, natomiast na 3DS-ie zaimplementowano minigrę ze stworkami zwanymi Yocchi, które wysyłamy do dungeonów, aby tam ratowały swoich pobratymców. Na sprzęcie Nintendo da się też wybierać między dwoma stylami graficznymi: współczesnym i przywodzącym na myśl klasyczne części DQ ze SNES-a.
Po czasie Dragon Quest XI doczekał się edycji S oferującej tryb 2D (dostępny wcześniej na 3DS-ie), nowe historie i nową ścieżkę dźwiękową z symfonicznymi nagraniami.
Komentarze (15)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych