Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King - opis gry
Po sukcesach związanych z wydaniem Dark Cloud oraz Dark Chronicles Square Enix zwróciło uwagę na bardzo utalentowany zespół deweloperów z Level-5. Owocem tego zainteresowania było powierzenie temu studiu stworzenia najnowszej odsłony w serii Dragon Quest (nad całością pieczę sprawował jak zwykle Yuji Horii, ojciec serii). Wynikiem takiego posunięcia było stworzenie odcinka w RPG-owej serii, który uważany jest przez wielu krytyków i graczy za najlepszy od początku jej istnienia.
Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King to krok serii w kierunku pełnego 3D. Po raz pierwszy oprawa wizualna została wykonana w całości z polygonów (dotyczy to zarówno wizerunków bohaterów, jak i przeciwników). Całość jest zdecydowanie lepiej animowana i bardziej dynamiczna niż Dragon Quest VII. Tytuł wyróżnia się charakterystycznym stylem wizualnym (cell-shading), nawiązującym do anime w stylu Dragon Balla (na co ogromny wpływ miały projekty postaci sławnego Akiry Toriyamy).
W Dragon Quest VIII Level-5 opowiada historię o próbach zdjęcia klątwy z króla Trodainu oraz jego córki (którzy zamieni zostali w trolla oraz konia). Główny bohater zbiera wesołą drużynę w celu pokonania złego Dhoulmagusa, którego czary zagrażają bezpieczeństwu świata. Scenariusz DQVIII wyróżnia się bardzo dużą ilością humorystycznych akcentów - nie ma scenki dialogowej, w której nie występowałyby gagi czy inne żarty.
Najważniejszą innowacją w Dragon Quest VIII jest ta dotycząca możliwości poruszania się swobodnie po środowisku 3D - tym razem kamera ustawiona jest za plecami głównego bohatera (a nie w statycznym rzucie z góry) i możemy nią swobodnie poruszać (da się również rozglądać w trybie FPP). Walki inicjowane są losowo - gracz nie widzi przeciwników biegających po planszach. Po wczytaniu się areny potyczek do dyspozycji mamy standardowy dla serii turowy system walki. W tym miejscu nastąpiła jednak bardzo istotna zmiana wizualna - utrzymano tryb statycznego widoku FPP tylko w momencie wybierania komend dla poszczególnych członków drużyny. W momencie zainicjowania ofensywy kamera prezentuje wizerunki bohaterów z perspektywy TPP, co znacznie podbija efektowność pojedynków. Bardzo ważnym elementem doświadczenia Dragon Quest VIII jest również system alchemii, dzięki któremu możemy tworzyć nowy ekwipunek, wykorzystując znalezione wcześniej przedmioty.
Komentarze (48)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych