Final Fantasy XII

Final Fantasy XII

8,3
213 oceny

Ocena wg platformy:

PS2 8.4

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Square Enix
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
100 godzin
Premiery
Świat:
16.03.2006
Europa:
23.02.2007
Polska:
23.02.2007
Producent:
Square Enix
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
100 godzin
Premiery
Świat:
16.03.2006
Europa:
23.02.2007
Polska:
23.02.2007

Final Fantasy XII - opis gry

Final Fantasy XII to japońska gra RPG wyprodukowana i wydana przez Square Enix na PlayStation 2 w 2006 roku. Za jej produkcję odpowiadali twórcy między innymi Final Fantasy Tactics i Vagrant Story, którzy wprowadzili do formuły serii kilka rewolucyjnych zmian.

Akcja “dwunastki” ma miejsce w Ivalice, krainie znajdującej się na styku trzech kontynentów, a przez to bardzo atrakcyjnym miejscu ze względu na jego gospodarcze znaczenie. W sercu Ivalice leży królestwo Dalmasca, które staje się ofiarą inwazji ze strony imperium Archades. Atak przynosi skutek i władzę przejmują w nim namiestnicy. Historia rozkręca się na dobre, gdy Vaan, główny bohater, postanawia wkraść się do pałacu na zaprzysiężenie konsula. Rozpoczyna to ciąg wydarzeń, który odciśnie swoje piętno na historii regionu.

Dalsza część tekstu pod wideo

Final Fantasy XII wprowadziło kilka rewolucyjnych zmian do formuły serii. Przede wszystkim nie ma już losowych starć a po inicjacji pojedynku nie przenosimy się na oddzielny wydzielony obszar. Zwykłe ataki wyprowadzane są automatycznie, a inne wybieramy po staremu - z listy komend (czas w tej sytuacji się zatrzymuje). Gracz kontroluje tylko jednego z trzech podopiecznych, choć może się pomiędzy nimi przełączać. Na postępowanie pozostałych, normalnie kontrolowanych przez A.I., można wpłynąć za pomocą gambitów, swoistych algorytmów, od których zależy, co zrobi dana postać w konkretnej sytuacji (np. kiedy zacznie rzucać czary leczące).

Istotną częścią systemu są również summony i tzw. quickeningi. Summonów, tutaj określanych jako Espery, jest w grze trzynaście i do ich usług mamy dostęp, jeśli je uprzednio pokonamy. Rozwiązanie to nie działa jednak na podobieństwo poprzednich części, tzn. przyzwanie nie ogranicza się tylko do odpalenia jednego ataku. Zamiast tego Esper walczy przez pewien czas u boku postaci, która go wezwała. Quickeningi to z kolei odpowiednich limitów. Każdy posiada trzy ich rodzaje i może z nich tworzyć combosy.

Bardziej standardowy jest system rozwoju. Możliwości naszych podopiecznych wzrastają, po pierwsze, wraz z nowymi poziomami doświadczenia, po drugie, dostęp do nowych umiejętności (i ekwipunku) zyskujemy wykupując je na planszy zwanej License Board, co czynimy za pomocą punktów LP otrzymywanych po zwycięskich potyczkach. Rzecz przypomina trochę Sphere Grid z Final Fantasy X.

 

Jeśli chodzi o eksplorację, Final Fantasy XII umożliwia poruszanie się po wielkich lokacjach, ale zamiast całego świata, jak w poprzednich częściach serii, odwiedzamy przeważnie tylko różne zakątki Ivalice. Gra oferuje sporą ilość opcjonalnych questów, ale polegają one głównie na polowaniach. Mimo to warto je wykonywać, gdyż są najlepszym źródłem pieniędzy, które w "dwunastce" zostawiają nam tylko humanoidalni przeciwnicy.

Wideo - Final Fantasy XII

Komentarze (50)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper