Valkyrie Profile 2: Silmeria - opis gry
Valkyrie Profile 2: Silmeria to druga odsłona w serii Valkyrie Profile od tri-Ace. Tytuł ten pojawił się na europejskim rynku 7 września 2007 roku (12 miesięcy po premierze gry w Stanach Zjednoczonych).
Valkyrie Profile 2: Silmeria zachowuje styl wizualny z pierwszej odsłony serii - kamera ustawiona jest w trakcie eksploracji na stałe z boku głównej bohaterki. Eksploracja wygląda w związku z tym jak w platformówce 2,5D - gracz może poruszać się tylko w lewo i prawo (podążanie w głąb ekranu możliwe jest tylko w wyznaczonych punktach-przejściach). Przemieszczanie się po lokacjach urozmaicone jest przez sekcje, w których należy ciskać Photonami, które zamieniają tymczasowo przeciwników w sople lodu (po których możemy skakać, dostając się na wyższe półki). Główna bohaterka Alicja może również starać się zainicjować walkę z przewagą dla swojej drużyny - wystarczy, że gracz zaatakuje od tyłu adwersarzy widocznych w lokacjach.
Po spotkaniu z przeciwnikiem następuje przejście na wydzieloną arenę potyczek. Mechanizm jego działania łączy pomysły z turowych RPG-ów z motywami real-time'owymi, kojarzącymi się z bijatykami 2D. Bardzo istotne w trakcie potyczek jest przemieszczanie się po rozległej planszy w taki sposób, by zaatakować wroga od flanki (lub tyłu), tak by nie mógł odpowiedzieć kontratakiem na ofensywę drużyny. Po rozpoczęciu ataku przenosimy się błyskawicznie do kolejnego ekranu, ukazującego wszystkie postacie w ujęciu kamery z boku. W tym miejscu liczy się dobry refleks - każda z czterech postaci przypisana jest pod jeden przycisk na padzie. Należy w tym miejscu umiejętnie łączyć kolejne ataki w combosy tak by zapełnić wskaźnik Heat, który powoduje, że możliwe staje się wykonanie potężnych ataków specjalnych, zwanych Soul Crush.
Fabuła w Valkyrie Profile 2: Silmeria nie jest związana bezpośrednio z wydarzeniami z pierwszej gry w serii. Tytuł nawiązuje jednak wielokrotnie do postaci i mitów przedstawionych w Valkyrie Profile (znajomość tej pozycji jest zatem wskazana przed rozpoczęciem rozgrywki w Silmerii).
Gra została znakomicie odebrana przez krytyków oraz graczy. Szczególnie chwalony był system walki, który w PSX Extreme został nazwany "najlepszym systemem potyczek w historii gatunku jRPG", zaraz obok mechanizmu starć z Grandii.
Komentarze (18)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych