God of War (2018) - opis gry
God of War (2018) to przygodowa gra akcji przygotowana przez Santa Monica Studio i wydana na PlayStation 4 oraz PC. Tytuł był ósmą częścią serii God of War, której pierwsza odsłona ukazała się jeszcze na PS2. Jego akcja rozgrywała się osiem lat po wydarzeniach przedstawionych w części trzeciej.
Fabuła
Akcja God of War rozgrywa się wiele lat po wydarzeniach ukazanych w części trzeciej. Od tego czasu zmieniło się wszystko. Zmienił się świat, który zapomniał o upadłych bogach Olimpu i przeniósł na grunt nordyckiej mitologi, do krainy Midgardu. Zmienił się też sam Kratos, główny bohater cyklu, kiedyś personifikacja destrukcyjnej siły, dziś ktoś, kto z całych sił stara się zapomnieć o dawnym życiu i na jego zgliszczach zbudować nowe. Jednak poznajemy go znów w otoczeniu śmierci, zaś centralnym punktem jego świata staje się jego własny syn - Atreus. Wspólnie wyruszają na misję dostarczenia prochów matki chłopca na szczyt pewnej góry.
Gameplay
Gra została znacząco przebudowana względem poprzednich części. Pierwsza rzucająca się w oczy zmiana to kamera ustawiona tym razem nad ramieniem głównego bohatera, a nie śledząca jego poczynania z większych odległości. Pod tym względem produkcja Sony Santa Monica przypomina gry pokroju The Last of Us. Druga kwestia to nieliniowa struktura. Nasz podopieczny nie podąża do celu jedną wyznaczoną przez twórców ścieżką. Po drodze można zbaczać z obranego kursu, a co z tym idzie odwiedzić opcjonalne lokacje i zawalczyć z opcjonalnymi bossami.
Jeśli chodzi o walkę, Kratos nie posiada już do dyspozycji swojej charakterystycznej broni, czyli dwóch ostrzy na łańcucach, które stracił w God of War III. Zamiast tego posiada topór, który można usprawniać runami i mocami żywiołów. Oprócz tego potrafi też m.in. korzystać z tarczy przydatnej zarówno do obrony, jak i atakowania. Co do samych walk, warto zwrócić uwagę na dwa wskaźniki towarzyszące przeciwnikom. Jeden informuje o ilości energii, drugi o możliwości ich ogłuszenia, co bywa niekiedy niezbędne. Jest jeszcze trzeci wskaźnik tyczący się samego Kratosa. W trakcie starć rośnie mianowicie jego złość (Spartan Rage), a jeśli urośnie wystarczająco - na pewien czas znacząco wzrasta potencjał bojowy Kratosa, przez co może on zadawać większe obrażenia.
W grze zaimplementowano pewne elementy RPG, co sprawia, że możemy usprawniać różne zdolności głównego bohatera. Dostępny jest również crafting pozwalający modyfikować pancerze lub tworzyć nowe, do czego potrzebujemy materiałów.
Kratosowi podczas zmagań stale towarzyszy jego syn Atreus. Posiada on własne zdolności, pancerze itd. Nie mamy nad nim bezpośredniej kontroli, lecz po wciśnięciu stosownego przycisku jesteśmy w stanie wejść z nim w interakcję (jaką - to zależy od kontekstu). Atreus pomaga też ojcu w trakcie starć, strzelając do nieprzyjaciół łuku. Ataki te nie zadają dużych obrażeń, ale dzięki nim łatwiej jest ogłuszyć wrogów.
Komentarze (176)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych