1080° Avalanche - opis gry
1080° Avalanche to gra sportowa traktująca o snowboardzie, która w 2003 roku trafiła na GameCube’a. Za jej produkcję odpowiadało amerykańskie Nintendo Software Technology. Tytuł był następcą wydanego na Nintendo 64 1080° Snowboarding.
W odróżnieniu od większości gier tego typu, Avalanche kładzie nacisk na ściganie, a nie trzaskania akrobacji. Do wyboru mamy pewną ilość zawodników oraz piętnaście tras zjazdowych. Każdy ze snowboardzistów posiada kilka unikalnych dla siebie desek do wyboru, a z czasem możemy zdobyć nowe, które nierzadko bywają jakimś cudacznym przedmiotem, np. pingwinem, padem do NES-a albo rakietą. Nowością względem pierwowzoru jest możliwość nabicia specjalnego wskaźnika umożliwiającego zaatakowanie rywala. Czynimy to poprzez wykonywanie ewolucji w trakcie wyścigu.
Gra oferuje kilka wariantów zabawy. Jest to chociażby standardowy Time Trial (jazda na czas), Trick Attack (próba nabicia jak największej ilość punktów za wykonywane triki; tryb ten zawiera trzy unikalne trasy), a także zupełnie nowe jak tytułowy Avalanche, w którym uciekamy przed lawiną niszczącą wszystko na swej drodze, oraz Gate Challenge (zaliczanie bramek). Jest też multiplayer dla maksymalnie czterech osób. Możemy się w nim ścigać na split-screenie lub podłączyć kablem cztery konsole. Warto wspomnieć, że 1080° Avalanche to jedna z niewielu gier na GameCube’a, która korzystały z funkcji sieciowych.
Avalanche było oceniane słabiej niż poprzednik, który odniósł komercyjny sukces. Grę zapowiedziano już w 1998 roku, lecz odpowiedzialne za nią wówczas studio Left Field Productions nie podołało zadaniu. Produkcję miało dokończyć amerykańskie Nintendo Software Technology, jednak rezultat (według spekulacji próba wyprostowania tego, co pozostawiło w spadku Left Field) nie był zadowalający dla wszystkich fanów pierwszej gry.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych