1080° Snowboarding - opis gry
1080° Snowboarding to gra sportowa traktująca o snowboardzie wyprodukowana przez Nintendo EAD na konsolę Nintendo 64. Funkcję reżysera przy jej produkcji pełnił Masamichi Abe, były pracownik Namco odpowiedzialny za pierwsze dwie części serii Tekken. Tytuł odniósł sukces sprzedając się w ponad milionie kopii. Jego kontynuacja pt. trafiła na GameCube’a.
Gracz ma na starcie do wyboru pięciu grywalnych snowboardzistów, którymi może grać w sześciu dostępnych trybach zabawy. Dwa z nich polegają na zdobyciu jak największej liczby punktów otrzymywanych za wykonywane triki (Trick Attack, Contest), trzy mają związek z wyścigami (Race, Time Attack, Multiplayer), a ostatni to trening.
Tryby trikowe nieco się od siebie różnią. W Contest musimy nie tylko wywijać jak najbardziej pomysłowe akrobacje, ale przede wszystkim omijać rozstawione na trasie przejazdu flagi (z prawej lub lewej strony), co nabija nasz wynik i dodaje kilka sekund do upływającego czasu. Trick Attack pozwala się już natomiast skupić na jednym - zdobyciu jak największej ilości punktów, bez udziwnień. Łącznie twórcy przygotowali 25 sztuczek, z czego najtrudniejszy jest obrót o 1080 stopni wymagający do prawidłowego wykonania aż dziewięciu czynności.
Tryby wyścigowe nie wymagają wyjaśnień - gracz musi w nich dotrzeć do mety osiągając jak najwyższą pozycję. Podczas rywalizacji można używać skrótów lub wykonywać triki, ale nie mają one wpływu na ostateczne rozstrzygnięcia. Pojawia się także wskaźnik obrażeń. Grając w pojedynkę należy osiągnąć cel wykorzystując nie więcej niż trzy próby.
Wspomnianych snowboardzistów, których mamy na wstępie pięciu, cechują różne umiejętności przydatne w zależności od ogrywanego trybu. Do podstawowej piątki dochodzi jeszcze następna trójka jeśli spełnimy odpowiednie warunki. Wszyscy mają do dyspozycji pewną ilość desek, które różnią się nie tylko wyglądem, ale również parametrami.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych