140 - opis gry
140 to muzyczna platformówka przygotowana przez studio CarlsenGame. Tytuł ukazał się na PC oraz konsolach PS4, Wii U, Nintendo Switch i Xbox One.
Rozgrywka - 140
140 to dwuwymiarowy muzyczny platformer stworzony przez Jakoba Schmida, projektanta odpowiedzialnego za zagadki w LIMBO. Pod względem estetyki tytuł czerpie zaś z prac artystów skupionych wokół niemieckiej uczelni artystycznej Bauhaus, w których często używane były najpopularniejsze figury geometryczne: trójkąt, koło, kwadrat. Trójkąt jako najlżejsza z figur, koło jako symbol witalizmu oraz kwadrat - podstawa wszystkiego.
Podczas rozgrywki nie kierujemy żadną żywą postacią, tylko właśnie figurami geometrycznymi. W zależności od sytuacji ich forma ulega zmianie: trójkąt pojawia się gdy skaczemy, kwadrat gdy stoimy w miejscu, a koło gdy się poruszamy. Zabawa polega na przejściu z punktu A do punktu B, a na naszej drodze czekają przeszkody najczęściej w postaci blokad przypominających telewizyjne zakłócenia (oprawa graficzna jest tu generalnie mocno abstrakcyjna). Co warto dodać, w razie wpadki zostajemy cofnięci do najbliższego checkpointu.
Ważnym filarem rozgrywki jest jej ‘rytmiczność’. Wszystko, co dzieje się na planszy, dzieje się w zgodzie z rytmem. My zaś musimy nie tylko wykazywać się zręcznością, ale też obserwować otoczenie i wsłuchiwać się w lecącą w tle muzykę, by jak najsprawniej radzić sobie z wyzwaniami.
Dodać warto, że przełączanie się między figurami ma tu pewne znaczenie, co można (a wręcz) należy kreatywnie wykorzystać. Dla przykładu trójkąt jest w stanie unieść się w górę, lecz po zmianie w kwadrat opada na ziemię.
140 jest grą krótką. Całość można przejść w mniej więcej godzinę.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych