140

140

5,0
3 oceny

Ocena wg platformy:

NS -
PC 6.0
PS4 -
XONE 3.0
Wii U -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
CarlsenGames
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa,   Muzyczna
Premiery
Świat:
16.10.2013
Europa:
16.10.2013
Producent:
CarlsenGames
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa,   Muzyczna
Premiery
Świat:
16.10.2013
Europa:
16.10.2013

Recenzja redakcji

Recenzja: 140 (PS4)
7.5
Recenzja: 140 (PS4)
PS4

140 - opis gry

140 to muzyczna platformówka przygotowana przez studio CarlsenGame. Tytuł ukazał się na PC oraz konsolach PS4, Wii U, Nintendo Switch i Xbox One.

Rozgrywka - 140

Dalsza część tekstu pod wideo

140 to dwuwymiarowy muzyczny platformer stworzony przez Jakoba Schmida, projektanta odpowiedzialnego za zagadki w LIMBO. Pod względem estetyki tytuł czerpie zaś z prac artystów skupionych wokół niemieckiej uczelni artystycznej Bauhaus, w których często używane były najpopularniejsze figury geometryczne: trójkąt, koło, kwadrat. Trójkąt jako najlżejsza z figur, koło jako symbol witalizmu oraz kwadrat - podstawa wszystkiego.

Podczas rozgrywki nie kierujemy żadną żywą postacią, tylko właśnie figurami geometrycznymi. W zależności od sytuacji ich forma ulega zmianie: trójkąt pojawia się gdy skaczemy, kwadrat gdy stoimy w miejscu, a koło gdy się poruszamy. Zabawa polega na przejściu z punktu A do punktu B, a na naszej drodze czekają przeszkody najczęściej w postaci blokad przypominających telewizyjne zakłócenia (oprawa graficzna jest tu generalnie mocno abstrakcyjna). Co warto dodać, w razie wpadki zostajemy cofnięci do najbliższego checkpointu.

Ważnym filarem rozgrywki jest jej ‘rytmiczność’. Wszystko, co dzieje się na planszy, dzieje się w zgodzie z rytmem. My zaś musimy nie tylko wykazywać się zręcznością, ale też obserwować otoczenie i wsłuchiwać się w lecącą w tle muzykę, by jak najsprawniej radzić sobie z wyzwaniami. 

Dodać warto, że przełączanie się między figurami ma tu pewne znaczenie, co można (a wręcz) należy kreatywnie wykorzystać. Dla przykładu trójkąt jest w stanie unieść się w górę, lecz po zmianie w kwadrat opada na ziemię.

140 jest grą krótką. Całość można przejść w mniej więcej godzinę. 

Wideo - 140

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper