A Plague Tale: Requiem - opis gry
A Plague Tale: Requiem to gra action-adventure wyprodukowana przez Asobo Studio i wydana przez Focus Home Interactive. Tytuł ukazał się na PC oraz konsolach PS5, Xbox Series i Nintendo Switch (w tym ostatnim przypadku tylko w chmurze). Był on bezpośrednią kontynuacją A Plague Tale: Innocence.
Fabuła - A Plague Tale: Requiem
A Plague Tale Requiem kontynuuje historię nie tylko Amicii i Hugo, ale również Beatrice oraz Lucasa. Cała czwórka po zakończeniu w A Plague Tale Innocence przedostaje się do spokojnej miejscowości, gdzie szuka leku czy też osoby, która mogłaby wyleczyć chłopaka. Nie jest to proste, bo gdy tylko Hugo znajduje się w stresowej sytuacji, jego choroba rozwija się.
Przełomowym momentem w grze jest odnalezienie pewnego członka zakonu, a więc organizacji, która wie więcej, niż mogłoby nam się wydawać o Prima Macula.
Rozgrywka - A Plague Tale: Requiem
Pod względem gameplayu A Plague Tale Requiem nie różni się znacząco od części pierwszej. Mamy tu do czynienia z liniową grą action-adventure przywodzącą na myśl tytuły takie jak The Last of Us czy Uncharted. Korzystamy z kuszy, procy czy naczyń, które możemy wypełnić materiałami - igniferem (ogniem), saletrą (składnik gaszący ogień) czy smołą (składnik pozwalający wzniecić ogień lub zwiększyć jego zakres działania). Potrzebne składniki odnajdujemy w trakcie eksploracji. Walka ze szczurami jest prosta, bo odstraszyć możemy je za pomocą wspomnianego ognia czy pirytu, który jednak występuje rzadko. Z kolei do eliminowania wrogo nastawionych ludzi wykorzystamy bełty z kuszy lub kamienie do procy. Kusza jest jednak opłacalna na uzbrojonych wrogów z hełmami, bo kamieniem wybijemy jedynie tych, którzy mają odsłoniętą głowę. Ponadto nową mechaniką jest używanie zdolności towarzyszy - Lucas potrafi np. rzucać saletrą, a jeden z żołnierzy walczyć z wrogami na miecze. Możemy w wybranych sytuacjach przejąć też kontrolę nad szczurami!
Amicia nie specjalizuje się w walce w zwarciu, więc musimy trzymać oponentów na dystans. To, jak sobie z nimi poradzimy, zależy tylko od nas, bo możemy ich wybić z rytmu (oszołomić) za pomocą saletry, podpalić rozbijając beczkę ze słomą i rzucając w nią igniferem (albo wcześniej cisnąć o ziemię dzban ze smołą i poczekać, aż wejdzie na nią wróg), czy też zgasić ich pochodnie, gdy nie będą blisko ogniska.
A Plague Tale: Requiem posiada system rozwoju. Do naszej dyspozycji oddano trzy drzewka umiejętności, w których jednak nie wybieramy manualnie nowych zdolności. Aby zdobyć punkty doświadczenia, musimy zabijać wrogów na różne sposoby (pierwsze drzewko), omijać ich (drugie drzewko) czy wytwarzać przedmioty (trzecie drzewko). Po opuszczeniu lokacji pełnej nieprzyjaciół gra automatycznie zlicza nam, ilu wrogów zabiliśmy, a ilu ominęliśmy, a potem przelicza to na punkty umiejętności i uzupełnia pasek EXP-a przy danych drzewkach.
W świecie gry zbieramy także resztki i narzędzia, a więc przedmioty potrzebne do zdobywania ulepszeń wyposażenia. Możemy odblokować nowe możliwości kuszy oraz procy, a także zająć się poprawieniem wprawy Amicii przy alchemii czy craftingu, odblokowując przy tym dodatkowe miejsce w ekwipunku czy nowe możliwości w rozgrywce.
Komentarze (37)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych