Amerzone: Testament Odkrywcy

Amerzone: Testament Odkrywcy

7,3
7 oceny

Ocena wg platformy:

PC 7.0
PSone 7.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Microids
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Przygodowa
Premiery
Świat:
18.10.1999
Europa:
1999
Polska:
05.04.2000
Producent:
Microids
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Przygodowa
Premiery
Świat:
18.10.1999
Europa:
1999
Polska:
05.04.2000

Amerzone: Testament Odkrywcy - opis gry

Amerzone: Testament Odkrywcy jest grą przygodową z widokiem z perspektywy pierwszej osoby stworzoną przez Microids, a wydaną przez Casterman i Ubisoft na PlayStation i PC w 1999 roku. Świat przedstawiony w grze jest dziełem belgijskiego rysownika Benoit Sokala.

Gracz wciela się w młodego, bliżej niesprecyzowanego dziennikarza, który na prośbę francuskiego podróżnika w podeszłym wieku, Alexandre'a Valembois'a, wyrusza na wyprawę do tajemniczej krainy Amerzone. Celem podróży jest zwrot jaja rzadkiego gatunku białego ptaka, które Valembois wykradł stamtąd trzydzieści lat wcześniej, aby udowodnić światu istnienie tych niezwykłych zwierząt. W eskapadzie głównemu bohaterowi towarzyszyć będzie dziennik z wyprawy do Amerzone sporządzony przez Valembois'a oraz wodolot. Dzięki niemu będzie mógł przetransportować jajo do gniazda, z którego zostało zabrane.

Dalsza część tekstu pod wideo

Trzonem gry jest eksploracja tytułowej krainy przedstawionej w postaci statycznych zdjęć i rozwiązywanie zagadek w celu popchnięcia dalej wątku fabularnego. Interakcji z otoczeniem dokonujemy klikając kursorem w wybrane przez nas miejsce na ekranie, co powoduje przejście do kolejnej lokacji lub zebranie jakiegoś przedmiotu potrzebnego do rozwiązywania łamigłówek. Nie uświadczymy tu elementów zręcznościowych, a czas na rozwikłanie każdego z napotkanych problemów jest nieograniczony. Podczas zwiedzania świata gry natkniemy się na kilku dawnych przyjaciół wspomnianego wcześniej podróżnika oraz będziemy mieli okazję spotkać wiele niezwykłych gatunków zwierząt zamieszkujących tytułową krainę. Opowieść zawartą w grze poznamy zaliczając sześć niezbyt długich rozdziałów. Mimo, że przygoda kończy się dosyć szybko, a tytuł charakterem rozgrywki nie odbiega znacząco od innych produkcji w obrębie gatunku, wielu graczy ceni sobie dzieło Microids za zjawiskowo wykreowany świat gry oraz ciekawą fabułę.

Historia zawarta w Syberii 1 i 2 - dwóch innych popularnych przygodówkach stworzonych przez Benoit Sokala i Microids zawiera odniesienia do Amerzone, ich akcja rozgrywa się w tym samym świecie. Gra doczekała się polonizacji w wersji PC, na naszym rynku została wydana przez CODA.

Wideo - Amerzone: Testament Odkrywcy

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper