Amnesia: Mroczny Obłęd - opis gry
Amnesia: The Dark Descent (pl. Mroczny Obłęd) to gra action-adventure w konwencji survival-horroru wyprodukowana i wydana przez studio Frictional Games. Tytuł ukazał się pierwotnie tylko na komputerach, a potem -- już jako część składanki gier z serii Amnesia -- trafił też na PlayStation 4.
Akcja gry toczy się w pierwszej połowie XIX wieku. Głównym bohaterem gry pochodzący z londyńskiego Mayfair Daniel, który pewnego razu budzi się pozbawiony pamięci w pruskiej rezydencji niejakiego barona Alexandra. Jedyne co kojarzy to swoje imię, miejsce pochodzenia oraz to, że coś na niego poluje. Wkrótce na swojej drodze odnajduje jednak wiadomość, z której dowiaduje się, że pamięci pozbawił się świadomie a jego celem jest odnalezienie barona i zabicie go.
Wydarzenia obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. Daniel eksploruje rezydencję wspomnianego barona, rozwiązuje łamigłówki, ale nie może walczyć z napotykanymi straszydłami. Co najwyżej jest w stanie cisnąć w nie przedmiotem, aby je ogłuszyć. Przede wszystkim jednak musi się ukrywać i uciekać jeśli sytuacja tego wymaga. Oprócz tego bardzo ważny jest stan zdrowia psychicznego bohatera. Może on ulec pogorszeniu w kilku sytuacjach: gdy ten przebywa zbyt długo w ciemnościach, jest świadkiem jakiejś budzącej grozę sceny czy zbyt długo przygląda się potworom. Jeśli chodzi o ciemności, to można temu częściowo zapobiec zbierając olej do lamp oraz podpałki. Warto jednak mieć na względzie, że liczba tych przedmiotów nie jest nieograniczona i nie ‘regeneruje’ się z czasem, dlatego całość musimy przejść mając do dyspozycji to, co mamy.
Jak wspomniano, ważną częścią rozgrywki są także łamigłówki, które polegają na interakcji z otoczeniem. W tym kontekście warto wspomnieć, że mysz udaje dłoń głównego bohatera i aby wykonać niektóre czynności, musimy wykonać nią odpowiednie ruchy.
Do Amnesia: The Dark Descent zostało udostępnione rozszerzenie Amnesia: Justine. Wcielamy się w nim w bezimienną kobietę cierpiącą na amnezję, która budzi się w lochu mając przy sobie gramofon z nagraniem kogoś o imieniu Justine. Rozgrywka sprowadza się do rozwiązywania łamigłówek, choć ciekawym patentem jest to, że możemy je sobie darować. Konsekwencją jednak jest śmierć niewinnego człowieka. To z iloma zagadkami sobie poradzimy wpływa też później na zakończenie.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych