Dead Space - opis gry
Dead Space to survival horror w realiach science-fiction z widokiem z trzeciej osoby. Deweloperem gry jest EA Redwood Shores (obecnie Visceral Games), które tworząc grę inspirowało się filmem „Obcy - Ósmy pasażer Nostromo” w reżyserii Sir Ridleya Scotta. Tytuł zawitał w 2008 roku na PC, PS3 i X360.
Akcja Dead Space ma miejsce w roku 2414. Statek kosmiczny USG Kellion odbiera sygnał pochodzący z łamacza planet USG Ishimury. Dowództwo Kelliona decyduje się zbadać statek, a jedną z osób, która udaje się na pokład Ishimury jest Isaac Clarke, główny bohater gry. Kiedy grupa jest już na miejscu, okazuje się, że statek opanowany jest przez groteskowe monstra, przypominające wyglądem zmutowaną załogę statku. Zakuty w kombinezon spawacza Clarke musi się wydostać z opanowanego przez Nekromorfy pokładu Ishimury. Sprawy komplikują się jeszcze bardziej, gdy okazuje się, że w stronę bohaterów zmierza grad asteroid, a na statku znajduje się tajemniczy Znak.
Rozgrywka w Dead Space opiera się na eliminowaniu Nekromorfów za pomocą górniczego sprzętu oraz rozwiązywaniu prostych zagadek logicznych. Do pacyfikacji wrogów bohater może używać szeregu narzędzi, jakie nabywa się i rozbudowuje w przeznaczonych do tego sklepach. Modyfikować można także swój kombinezon RIG, wydłużając czas trwania stazy (tymczasowe zatrzymanie przeciwnika lub obiektu) oraz kinezy (umożliwia przenoszenie przedmiotów), jednak aby tego dokonać należy znaleźć najpierw schematy wyposażenia. Deweloper urozmaicił gameplay misjami w zerowej grawitacji (wówczas kluczową rolę odgrywają specjalne buty Clarke’a), w przestrzeni kosmicznej, a także sekwencjami przypominającymi „shooter na szynach”.
Grę EA Redwood Shores wyróżnia ponadto wysokiej jakości oprawa audio-wizualna. Twórcy często bawią się grą świateł, postać Isaaca (notabene nieodzywającego się podczas gry ani razu) jest znakomicie animowana, a silnik graficzny Havok pozwolił dobrze oddać wagę bohatera zakutego w częściowo metalowy kombinezon. Dead Space jest również doskonale udźwiękowiony, wrzucając co jakiś czas ciarki na plecy gracza.
Komentarze (137)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych