Dead Space 2 - opis gry
Dead Space 2 jest survival horrorem w realiach science-fiction z widokiem z trzeciej osoby, będącym trzecią grą z serii Dead Space. Deweloperem „dwójki” po raz kolejny jest amerykańskie studio Visceral Games, a wydawcą Electronic Arts. Gra pojawiła się w styczniu 2011 roku na konsole PlayStation 3 i Xbox 360 oraz PC.
Akcja drugiej odsłony rozpoczyna się trzy lata po wydarzeniach z pierwszej części. Isaac Clakre, bohater oryginalnego Dead Space, przebywa w szpitalu psychiatrycznym na stacji Sprawl, ulokowanej na jednym z księżyców Saturna - Tytanie. Na jego nieszczęście na stacji znajduję się Znak, co skutkuje kolejnym atakiem Nekromorfów. Prześladowany przez ducha swojej zmarłej dziewczyny Nicole, Clarke wraz z kilkoma ocalałymi musi zrobić wszystko, aby zniszczyć Znak i wydostać się z księżyca. Pomoże mu w tym pilot Ellie Langford, która jako jedna z nielicznych zdołała przeżyć inwazję zmutowanych kreatur. Tym razem sylwetka głównego bohatera została znacznie lepiej nakreślona i nie jest on już niemową.
Rozgrywka w pierwszej odsłonie Dead Space polegała głównie na eliminowaniu Nekromorfów za pomocą górniczego sprzętu oraz okazjonalnym rozwiązywaniu zagadek logicznych. W sequelu oba powyższe elementy zostały rozbudowane, choć położono większy nacisk na strzelanie. Tym razem na ekranie znajduje się jednocześnie więcej przeciwników (jjednym z nowych typów są atakujące w grupie "dzieci"), zwiększył się również arsenał Isaaca. Twórcy zdecydowali się na dodanie kilku oskryptowanych sekwencji, budzących skojarzenia z serią Uncharted. W dalszym ciągu możemy unieruchamiać monstra przy użyciu stazy, a także manipulować przedmiotami za pomocą kinezy. Małych modyfikacji doczekało się sterowanie. Teraz, wykonując zadanie w zerowej grawitacji, zmiana płaszczyzny, na którą przenieść ma się postać, jest bardziej intuicyjna i znacznie wygodniejsza. Broń oraz kombinezon RIG możemy oczywiście rozbudowywać w specjalnych warsztatach. W przeciwieństwie do pierwszej częsci w trakcie gry zwiedzamy wiele publicznych miejscówek, w tym apartamenty należące do członków kościoła Unitologów, ogromne centra handlowe a nawet szkoły. Tereny działań są tym razem bardziej otwarte. W stosunku do poprzednika sequel wzbogacono o tryb multiplayer, w którym można się wcielić zarówno w skórę ludzi jak i Nekromorfów.
Dead Space 2 działa na autorskim silniku dewelopera o nazwie Visceral Engine. Narzędzie to pozwala na generowanie skomplikowanych efektów świetlnych i cząsteczkowych, nie spowalniając animacji przy większych starciach. Za ścieżkę dźwiękową po raz trzeci odpowiada Jason Graves, który ze swojego zadania wywiązał się bez zarzutu, komponując podnoszące ciśnienie i niepokojące utwory.
Komentarze (52)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych