The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena - opis gry
The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena to gra action-adventure wyprodukowana przez Starbreeze Studios i wydana przez Atari na komputery z systemami Windows oraz OS X, a także na Xboxa 360 i PlayStation 3. Tytuł był bezpośrednią kontynuacją i, co warto dodać, zremasterowana wersja poprzednika sprzedawana była w jednym zestawie z kontynuacją.
Assault on Dark Athena rozgrywa się niedługo po zakończeniu Escape from Butcher Bay. Riddick i Johns, po perypetiach ukazanych w pierwowzorze, wbrew swej woli, trafiają na tytułowy statek Dark Athena, gdzie grupa najemników przeprowadza eksperymenty na ludziach i zamienia ich w bezmyślne marionetki. Johns zostaje pojmany i unika tego losu, bowiem jego głowa jest zbyt cenna, ale inaczej ma się rzecz z Riddickiem…
Podczas rozgrywki akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. Zadaniem Riddicka, w którego przyjdzie nam się wcielić, jest ujść z życiem. Żeby to się powiodło, będzie on musiał działać z głową - angażować się walkę dopiero gdy będzie to niezbędne, a przez większą część czasu ukrywać się przed najemnikami w ciemnościach. Nasz podopieczny ma do dyspozycji swoje własne pięści, ostrza zwane Ulaks, a także różne rodzaje broni palnej. W pewnym momencie pokieruje nawet mechem. W przypadku otrzymania obrażeń Riddick może użyć kartridżów NanoMED, które poprawiają jego stan zdrowia. Ich liczba jest jednak ograniczona, dlatego należy z nich korzystać tylko w szczególnych przypadkach.
Zupełnie nowy jest multiplayer, w którym dwanaście osób ma do dyspozycji kilka różnych wariantów rozgrywki. Są to Deatmatch, Team Deatmatch, Capture the Flag, Arena, Butcher Bay Riot oraz Pitch Black. Pierwsze trzy nie wymagają szczegółowych wyjaśnień. Odnośnie reszty - Arena pozwala toczyć pojedynki czterem osobom jednocześnie, kiedy reszta czeka na swoją kolej; w Butcher Bay Riot gracze dzielą się na trzy grupy, tj. strażników, najemników i więźniów, a każda z nich ma inne wytyczne (unikalny patent polega na tym, że dwie drużyny mogą mieć wspólne cele i nie muszą z sobą walczyć); w Pitch Black z kolei przenosimy się na pokryte mrokiem plansze, na których jeden gracz wciela się w Riddicka, który potrafi widzieć w ciemnościach, a reszta próbuje go upolować mając do dyspozycji latarki i różne rodzaje broni.
Komentarze (8)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych