Ar tonelico: Melody of Elemia - opis gry
Ar tonelico: Melody of Elemia to japońska gra RPG wyprodukowana przez studio Gust i wydana w Europie przez 505 Games, gdzie ukazała się bardzo małym nakładzie. Tytuł trafił na PlayStation 2. Ar tonelico doczekało się dwóch kontynuacji - “dwójka” trafiła jeszcze na PS2, a trzecia część zasiliła już bibliotekę kolejnej stacjonarnej konsoli Sony.
Sceną gry jest świat zwany Sol Ciel, który składa z dwóch latających wysp połączonych wieżą. W przeszłości ludzkość była zdolna zbudować wysoko rozwiniętą cywilizację pod auspicjami trzech bogini, jednak została ona zniszczona przez dwa potężne kataklizmy. Od tych wydarzeń mija wiele lat, lecz tym razem światu zagraża inne niebezpieczeństwo, tym razem pod postacią poczynających sobie coraz śmielej potworów. Gracz przejmuje tu kontrolę nad Lynerem Barsettem, rycerzem służącym w oddziale mającym eliminować zagrożenie, którego zadaniem staje się w pewnym momencie odszukanie kryształu niezbędnego by uratować Sol Ciel przed kolejną katastrofą.
Eksploracja i walka stanowią w Ar tonelico odrębne części. Starcia są losowe, ale twórcy zaimplementowali tu specjalny wskaźnik, który informuje kiedy możemy spodziewać się potyczki. Najpierw jest on zielony, wtedy jesteśmy bezpieczni, z czasem jednak zaczyna zmieniać kolor na czerwony. Pojedynki są turowe. Uczestniczą w nich trzy postacie oraz istoty zwane Reyvateil (nie więcej niż jedna). Posiadają one specjalną zdolność, tzn. potrafią śpiewać, co może zaowocować dostępem do potężniejszych umiejętności. Szkopuł jednak w tym, że, po pierwsze, są one słabe i należy je chronić (zwykli oponenci jednak w większości przypadków je oszczędzają), a po drugie męczą się podczas podczas wykonywania swoich czynności, więc ewentualne decyzje jakiej techniki użyć należy podjąć we właściwym czasie i nie przedobrzyć z czekaniem na efekty.
Z czasem Reyvateil mogą uczyć się bardziej przydatnych pieśni. Żeby jednak do tego doszło, musimy udać się w ich “kosmosferę”, świat wewnętrzny, a tam poradzić sobie z napotkanym problemem. Przedtem należy spełnić jeszcze jeden warunek - zdobyć zaufanie rzeczonych istot, co czynimy znajdując ciekawe tematy do konwersacji podczas podróży po świecie.
Potencjał bojowy da się też zwiększać w inny sposób - mianowicie za pomocą zdolności Grathmelding, czyli syntezy przedmiotów.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych