Arc the Lad II - opis gry
Arc the Lad II to produkcja łącząca elementy strategii turowej i RPG. Wyprodukował ją japoński oddział Sony Computer Entertainment i studio ARC Entertainment. Na kanwie gry powstała seria anime. Tytuł ukazał się w 1996 roku na PlayStation. W Europie jest on dostępny tylko za pośrednictwem PS Store.
“Dwójka” to bezpośredni sequel pierwowzoru, jednak historię przedstawia z innej perspektywy. Głównym bohaterem jest tutaj Elc, łowca głów z tajemniczą przeszłością, który podczas poszukiwań swego arcywroga napotyka znanego z pierwszej części Arc’a i oboje szybko ustalają, że mają ten sam cel, tj. powstrzymać podnoszące łeb niszczycielskie siły.
W kwestii systemu walki niewiele uległo zmianie. Podczas walk szczególnie ważny pozostaje dystans - nasza postać w trakcie swojej kolejki porusza się po wyznaczonym obszarze i może atakować wrogów, jeśli ci znajdą się w polu jej rażenia. Największa zmiana to jednak znacznie większa ilość contentu. Pierwsza część była króciutka i nie było w niej nawet miast, “dwójka” naprawia ten błąd oferując więcej postaci z lepiej nakreśloną osobowością (choć do walki wciąż może stanąć tylko pięć osób), lokacji, masę umiejętności nabywanych dzięki zakładanemu ekwipunkowi, liczne side-questy podejmowane w gildiach i dłuższą historię o ciężkim klimacie, której atmosferę podkreśla udana ścieżka dźwiękowa skomponowana przez Masahiro Ando (nagrano ją przy udziale londyńskiej orkiestry symfonicznej, co było wówczas sporym novum). Gra mogła się też poszczycić schludną dwuwymiarową grafiką. Na minus zaliczano ogólnie level design odznaczający się często klaustrofobicznymi mapami i monotonnymi dungeonami.
“Dwójka” uchodzi za najlepszą część trylogii Arc the Lad. Umożliwiała ona użycie zapisu stanu gry z pierwowzoru, dzięki czemu gracz mógł przejąć statystyki i przedmioty nabyte podczas zmagań z pierwowzorem.
Komentarze (5)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych