Arc: Twilight of the Spirits - opis gry
Arc: Twilight of the Spirits to gra łączące elementy strategii turowej i tradycyjnego japońskiego RPG-a wydana w 2003 roku na PlayStation 2. Produkcja za którą odpowiada Cattle Call jest częścią cyklu Arc the Lad, jednak w Europie ukazała się ona pod skróconym tytułem.
Arc: Twilight of Spirits rozgrywa się w świecie zamieszkanym przez dwie rasy żyjące w stanie zimnej wojny - ludzi i tzw. Deimos. Obie łączy wspólny cel: wydobywają niezbędne do egzystencji Spirit Stones, co doprowadza czasami do sporów. Oprócz tych pomniejszych kamieni istnieje jeszcze pięć “wielkich” (odpowiadających żywiołom), które mogą dać posiadaczowi ogromną moc. Kamieni szuka armia żądnych władzy ludzi, ale to nie spotyka się ze zrozumieniem duchów sprawujących nad nimi pieczę. Losy świata składają więc w ręce reprezentujących odmienne rasy Kharga i Darca. Od nich zależy, czy zazna on wreszcie pokoju. Problem w tym, że obaj najchętniej wyrżnęliby w pień drugą stronę.
System walki przypomina ten z poprzednich odsłon Arc the Lad. Podopieczni grającego mogą swobodnie poruszać się po trójwymiarowym polu bitwy, a zajęta przez nich pozycja ma spore znaczenie dla przebiegu starć. Twórcy oddali do dyspozycji łącznie czternaście grywalnych postaci i każda z nich posiada zestaw unikalnych umiejętności. W grze wprowadzono ciekawy system rozwoju - wraz z nowym poziomem postać zyskuje wstępnie dostęp do nowych zdolności, ale może je odblokować dopiero po zdobyciu odpowiedniej liczby SP, punktów, które przyznawane są w zależności od postawy w trakcie potyczek. W dalszej części gry Kharg i Darc (ich perypetie będą się przeplatać) uzyskają jeszcze możliwość przyzywania tutejszej wersji summonów.
Arc: Twilight of Spirits uchodzi za bardzo udany tytuł, który wprowadził znaną z pierwszej konsoli Sony serię w 3D. Gracze i recenzenci chwalili zwłaszcza dobrze wyważony gameplay i ciekawą fabułę starczającą na ok. 50 godzin.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych