Arc the Lad: End of Darkness - opis gry
Arc the Lad: End of Darkness to gra action-RPG za produkcję której odpowiada studio Cattle Call. Jej premiera odbyła się w 2004 na PlayStation 2. End of Darkness dzieli uniwersum z Arc: Twilight of the Spirits. Tytuł posiada funkcje sieciowe i nigdy oficjalnie nie ukazał się w Europie.
Gra stanowiła poważna odejście od poprzednich części serii Arc the Lad, które próbowały łączyć cechy strategii turowej i tradycyjnego japońskiego RPG-a -- w End of Darkness walczymy bowiem w czasie rzeczywistym. Wciskając krzyżyk atakujemy oponentów, możemy także blokować ich uderzenia, nacierać i używać magii (MP regeneruje się tutaj samoczynnie). Newralgiczną częścią systemu są karty, dzięki którym uczymy się nowych umiejętności i poprawiamy parametry. Możemy je zdobyć w trakcie rozgrywki od pokonanych wrogów lub robiąc zakupy w sklepach.
End of Darkness rozgrywa się w tym samym uniwersum co Twilight of the Spirits. Konkretnie ileś lat później, gdy rasy ludzi i Deimos żyją ze sobą w zgodzie, choć kurczące się zasoby Spirit Stones sygnalizują nowe problemy. Głównym bohaterem jest Edda, który jako egzorcysta rozprawia się z potworami zwanymi malademons. Struktura narracji przypomina Arc the Lad III, gdzie gracz podróżuje po świecie wykonując kolejne zlecenia. Questy dzielą się na te pchające fabułę do przodu i opcjonalne. Ich celem jest przeważnie ubicie kogoś/czegoś.
Ciekawym rozwiązaniem była implementacja funkcji sieciowych. Tryb online pozwalał na eksplorację świata z innymi graczami lub na prowadzenie potyczek 4vs4. Można w nim także było używać postaci z innych części serii Arc the Lad.
End of Darkness nie spotkało się z przychylną opinią graczy i recenzentów, zbierając przeważnie bardzo przeciętne noty i na dobrą sprawę dobijając serię Arc the Lad.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych