Tales of Legendia - opis gry
Tales of Legendia to siódma odsłona Tales of, jednej z najpopularniejszych serii jRPG. Za jej produkcję odpowiada Project MelFes, w którego skład wchodzili członkowie Tales Studio oraz twórcy Tekkena i Soulcalibur. Tytuł ukazał się na PlayStation 2 w 2005 roku. Legendia oficjalnie nigdy nie trafiła do Europy.
Setting Tales of Legendia jest dość ciekawy. Większość świata została zalana przez wodę, a akcja toczy się w większości na ogromnym statku będącym pozostałością po dawnej wysoko zaawansowanej cywilizacji. Uniwersum gry zamieszkują dwie rasy - ludzie lądu Orerines i posiadający zdolność życia pod wodą Ferines. Ważną częścią fabuły są napięcia między nimi. Częścią populacji są również “eres”. To ci z wyjątkowymi zdolnościami np. w dziedzinie magii.
Gracz wciela się w postać Senela, który chce uratować swoją przybraną siostrę przed ludźmi uważającymi ją za wybawicielkę z dawnych przepowiedni.
Legendia w kwestii rozgrywki nie różni się zbytnio od innych przedstawicieli gatunku. Akcję obserwujemy znad głowy bohatera, możemy wdawać się w rozmowy z NPC-ami i uczestniczyć w starciach z losowo występującymi przeciwnikami. W grze wykorzystano system Linear Motion Battle System, który pozwala toczyć starcia w czasie rzeczywistym na wydzielonej arenie. Postacie (grywalnych jest osiem) mogą się jednak poruszać tylko w dwóch kierunkach, co mocno przypomina bijatykę. Oprócz zwyczajnych ataków nasi podopieczni posiadają do dyspozycji specjalne techniki “eres” (wyuczamy się ich dzięki kamieniom zdobywanym po wygranych starciach) i możliwość ‘zamrożenia’ oponentów na krótką chwilę po napełnieniu specjalnego paska Climax.
Tales of Legendia oceniano pozytywnie, ale gra nie uchodzi za sztandarowe dokonanie Namco na polu jRPG. Recenzenci narzekali zwłaszcza na pierwszą połowę gry, która odznacza się niskim poziomem trudności i wolno rozkręcającą się historią.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych