Suikoden IV - opis gry
Pod sam koniec prac nad Suikoden III zespół Konami opuścił ojciec erpegowej serii - Yoshitaka Murayama. Konami nie zarzuciło jednak dalszych planów wydawniczych związanych z marką Suikoden. W 2002 roku ekipa deweloperów - tym razem już bez Murayamy na pokładzie - przystąpiła do produkcji czwartego Suikodena, wydanego ostatecznie na PS2 w Japonii w 2004 roku.
Akcja w Suikoden IV rozgrywa się ok. 150 lat po wydarzeniach z dwóch pierwszych odsłon serii. Tytuł opowiada historię chłopca żyjącego na wyspie Razril, który postanawia przeciwstawić się Imperium Kooluk, które pragnie podbić sąsiadujące z jego granicami tereny Island Nations (w ramach którego funkcjonuje wyspa Razril). Na archipelagu wywiązuje się wojna, w której ważną rolę odegra główny bohater, wsparty przez moc Prawdziwych Run. Przesunięcie czasu trwania akcji o 150 lat w stosunku do akcji z drugiego Suikodena zwolniło deweloperów z bezpośredniego nawiązywania do znanych już wydarzeń. Takie posunięcie nie cieszyło się jednak popularnością wśród fanów serii, którzy liczyli na kontynuację dalszych losów rozpoznawalnych i cieszących się wielkim uznaniem bohaterów z Suikoden II.
Suikoden IV podąża w większości aspektów gameplayu za poprzednimi odsłonami w serii. Walki nadal odbywają się na wydzielonych arenach, z udziałem sześciu zawodników z drużyny. Potyczki odbywają się pod turowe dyktando i inicjowane są po wybraniu komend dla wszystkich podopiecznych gracza. Pojawiają się także indywidualne pojedynki (1 vs 1), a także walna batalie (tym razem prowadzone z pomocą okrętów morskich).
Gra uznawana jest - zarówno przez fanów serii, jak i dziennikarzy - za najsłabszą odsłonę w dziejach serii Suikoden. Krytykowana jest głównie kiepska fabuła oraz muzyka, której daleko do wyrafinowania znanego z pierwszej i trzeciej części Suikoden. Wielkość świata oraz liczba questów pobocznych również zawiodły większość odbiorców produkcji Konami. Wg wielu dziennikarzy zbyt duży nacisk położono na męczące, zbyt powtarzalne mechanizmy gameplayowe. Jednym z nich jest konieczność przemieszczania się między lokacjami na pokładzie okrętu. W czasie podróży inicjowane są podobne do siebie potyczki, co bardzo szybko prowadzi do znużenia gracza.
Komentarze (13)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych