Armored Core: Last Raven - opis gry
Armored Core: Last Raven to gra akcji z mechami w roli głównej wyprodukowana przez japońskie studio From Software i wydana w Europie przez 505 Games. Tytuł trafił na PlayStation 2, jako ostatnia część serii powstała z myślą o tym sprzęcie, oraz PlayStation Portable (wersja ta ukazała się w Europie w cyfrowej dystrybucji).
Gra kontynuuje wątki przedstawione w Armored Core 3 i Armored Core: Nexus. Świat nie ma się zbyt dobrze, a w najbliższym czasie może być jeszcze gorzej. Trzy wielkie korporacje łączą siły, doprowadzając do stworzenia tzw. Sojuszu, i zaczynają za twarz trzymać zwykłych śmiertelników. Nastroje robią się coraz bardziej radykalne. Niejaki Jack-O, najemnik, postanawia zgromadzić byłych towarzyszy broni i doprowadzić do wojny na pełną skal, by obalić oprawców. Starcie dwóch przeciwstawnych sił, czerń i biel? To byłoby za proste. Swoje interesy mają też najemnicy, którzy, przypominając chińskich i japońskich feudałów sprzed wieków, nie chcą opowiadać się po żadnej ze stron.
W AC: Last Raven sami wybieramy, po której stronie się opowiedzieć - walczyć o wolność po stronie najemników, czy o porządek, który miałby zagwarantować sojusz potężnych korporacji. Założeniem twórców było wyeliminować elementy będące przedmiotem krytyki w AC: Nexus. Efekty? Mechy przegrzewają się teraz wolniej i poruszają się szybciej, a bronie mają niższą celność, dlatego liczy się przede wszystkim nasz skill. Rozgrywka innymi słowy jest bardziej dynamiczna.
Gra, jakżeby inaczej, daje nam duże możliwości w kwestii grzebania w bebechach maszyny. Części jest więcej niż w poprzednich odsłonach serii, a w wersji na PSP doszły nawet kolejne. W tym aspekcie zresztą również poczyniono pewne zmiany sprowadzające się do zbalansowania rozgrywki. Lepsze części są teraz bowiem trudno dostępne, a te, które czyniły z nas wymiataczy w poprzednich odsłonach AC, zostały osłabione. Części, co warto podkreślić, ulegają też zniszczeniu w trakcie działań wojennych, co może wpłynąć na stan naszej maszyny. W takim przypadku jesteśmy zmuszeni kupić/zdobyć nowe.
Wątek fabularny podzielony jest na misje, które stawiają przed nami różne wytyczne. Co ciekawe, po raz pierwszy w historii serii narracja jest nieliniowa, pozwalając nam decydować w kluczowych momentach o tym, jaką drogę wybrać. Wpływa to na zakończenie, których twórcy przygotowali sześć.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych