Zone of the Enders: 2nd Runner - opis gry
Zone of the Enders: The 2nd Runner jest grą akcji z mechami wyprodukowaną i wydaną przez Konami na PlayStation 2 w 2003 roku. Przy produkcji udział brały osoby związane z serią Metal Gerar Solid, np Hideo Kojima, Yoji Shinkawa czy Shuyo Murata. Co ciekawe, jedną z postaci i jej mecha zaprojektował znany dzięki Shin Megami Tensei Kazuma Kaneko.
W drugiej części ZOE historia kręci się wokół Dingo Egreta, górnika z kopalni na jednym z księżyców Jowisza. Jego kłopoty zaczynają się w momencie gdy odkrywa Jehuty’ego, potężnego mecha typu Orbital Frame, którego ukrył główny bohater pierwszej części (w “dwójce” wystąpi gościnnie) Leo Stenbuck. Dingo zostaje zaatakowany przez siły BAHRAM, ale daje im odpór swoim nowym znaleziskiem. To jednak przekroczenie rubikonu - z czasem jego perypetie zaczynają iść coraz bardziej po bandzie poruszając wątki koleżeństwa, służby, zemsty i życia tak w ogóle.
Akcję w ZOE2 obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby dzięki kamerze skupiającej się na mechu naszej postaci i konkretnym przeciwniku. Podobnie jak w “jedynce”, nasze głównie zadanie to wybić wszystkich nieprzyjaciół obecnych na planszy (wyrugowano przy tym koncepcję ‘mapy świata’), co możemy zrobić walcząc ogólnie mieczem bądź energetycznymi pociskami. Jehuty może kolekcjonować Metatron potrzebny do naprawy zniszczeń, a także zgarniać nowe bronie od pokonanych sub-bossów (warto przy tym dodać, że za nasze poczynania jesteśmy oceniani). W zależności od postępów jego potencjał bojowy rozwija się inaczej. Generalnie - wszystkiego jest tu więcej względem oryginału (tj. broni, przeciwników i bossów).
Gracz może w trakcie głównego wątku odblokować Extra Missions, a także używać różnych form Jehuty’ego i -- to już na marginesie -- pograć ze znajomym w multiplayerze. Jako bonus twórcy umieścili w ZOE2 trójwymiarowy remake Gradiusa zatytułowany Zoradius.
2nd Runner był oceniany o wiele lepiej niż pierwowzór, jednak niektórzy recenzenci wciąż widzieli problem w krótkiej fabule i momentami zbyt monotonnej rozgrywce. Część tych zarzutów odbiła wersja Special Edition (wydana w Europie i Japonii), gdzie dodano nowe scenariusze, symulator VR do trenowania i poziomy trudności.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych