Zone of the Enders - opis gry
Zone of the Enders jest grą akcji z mechami wyprodukowaną i wydaną przez Konami w 2001 roku na PlayStation 2. Przy jej produkcji brali udział pracownicy odpowiedzialni za serię Metal Gear Solid, tacy jak Hideo Kojima, Yoji Shinkawa i Shuyo Murata.
Druga połowa XXII wieku. W uniwersum Zone of the Enders ludzkość założyła już w tym czasie kolonie na Marsie i orbitach Jowisza, a pomogły jej w tym wielkie roboty zwane L.E.V., czyli Laborious Extra-Orbital Vehicles. Z czasem -- mimo zasług dla całej ludzkości -- mieszkańcy Ziemi przestali jednak przychylnym okiem patrzyć na kolonizatorów, poddając ich represjom i ustanawiając dla nich szczególnie surowe prawa. To doprowadza do buntu, podczas którego rebelianci używają potężnych mechów typu Orbital Frame. Jeden z nich, Jehuty, wchodzi w kontakt z głównym bohaterem, młodym chłopakiem Leo Stenbuckiem. Pytanie, jak wykorzysta jego moc - w imię dobra czy zła?
Rozgrywka w ZOE polega głównie na walce z innymi mechami (nie zabraknie jednak widowiskowych starć z bossami), czasami dodając do tego jakiś myk w rodzaju np. ochrony cywilów i budynków. Jehuty ma dyspozycji miecz, pociski energetyczne i inne bronie. Wraz z postępami jego arsenał rośnie, tak jak lista umiejętności (te zdobywamy pokonując konkretnych przeciwników, odkrywając ukryte lokacje lub zestrzeliwując cele). Może także chwytać oponentów, używać tarczy lub boosta do unikania wrogich ataków.
Produkcja Konami może (a raczej mogła) poszczycić się świetną jak na swoje czasy grafiką i ścieżką dźwiękową będącą dziełem piątki kompozytorów (ta akurat nadal może się podobać). Twórcy zaimplementowali także tryb dla dwóch graczy, który odblokowujemy po zaliczeniu fabuły. Niestety, pomimo wielu wybijających się aspektów ZOE zdobywało różne oceny - zarówno bardzo wysokie, jak i dość niskie. Najwięcej pretensji wysuwano zwykle pod adresem płytkiej i monotonnej rozgrywki.
Komentarze (5)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych