As Dusk Falls - opis gry
As Dusk Falls to gra przygodowa wyprodukowana przez studio Interior/Night (założone przez byłych pracowników Quantic Dream) i wydana przez Microsoft. Tytuł ukazał się na komputerach PC oraz konsolach Xbox One i Xbox Series X.
Fabuła - As Dusk Falls
Jest rok 1998. Vince, Michelle, Zoe oraz Jim ruszają w długą podróż do innej części Stanów Zjednoczonych, do St. Louis., która ma być początkiem ich nowego życia. Za namową ojca Vince zatrzymuje się w jednym z małych miasteczek. Nieoczekiwanie są oni zmuszeni do wykupienia noclegu w motelu znajdującym się przy drodze 66 w Arizonie, a ich pobyt szybko przeradza się w tragedię. Kilka mil dalej bracia Holt, Jay, Tyler oraz Dale, włamują się do domu szeryfa i kradną pieniądze z sejfu. Policja z całego hrabstwa rusza w pościg za rabusiami, lecz chłopakom udaje się sprawnie zbiec. Gdy atmosfera się zagęszcza, a uciekinierzy postanawiają zatrzeć za sobą ślady, ich celem staje się przydrożny motel. Tutaj drogi mężczyzn i czteroosobowej rodziny ponownie się łączą. Jako Vince próbujemy wyjść cało z opresji i chcemy uratować swoich bliskich – nawet jeżeli nierzadko będziemy zmuszeni postępować wbrew sobie, ryzykując i stawiając się napastnikom. Po drugiej stronie barykady stoi jednak kolejny bohater – najmłodszy Jay zostaje zmuszony do udziału w przestępstwie przez swoich nieprzewidywalnych i przemocowych starszych braci, dla których kradzież okrągłej sumki wydaje się jedynym wyjściem z opresji.
Historia rozgrywa się na przestrzeni 30 lat.
Rozgrywka - As Dusk Falls
As Dusk Falls bliżej do miana interaktywnej powieści niż gry w ścisłym tego słowa znaczeniu. Gra została podzielona na 6 rozdziałów wchodzących w skład dwóch ksiąg i przedstawiających kolejne części zagmatwanej produkcji o ludzkich losach. Nasze wybory są dokładnie analizowane i nie tylko wpływają na wydarzenia, o czym dobitnie informuje ikona w lewym górnym rogu, ale przede wszystkim formują profil naszego bohatera. Na końcu każdej z części decyzje są podsumowywane w trzech kategoriach: wartości, która w głównej mierze opisuje kierowanego protagonistę, cechy charakteryzującej jego działania oraz stylu gry zdradzającego szybkość reakcji.
W trakcie rozgrywki nie kierujemy ruchem postaci, co wzmacnia tylko filmowe doświadczenie, skupiając się na nim niemal w 100%. Oczywiście, oznaczając pewne obiekty czy przedmiot zmusimy Vince'a, Jaya czy Zoe do podjęcia akcji, sprawdzenia czy wykorzystania go. Jednocześnie mamy wpływ na to, co bohaterowie powiedzą lub jak zareagują na słowa innych, tym samym modyfikując przebieg opowieści, odbiór naszej postaci oraz ograniczając niektóre następne wybory. Działa to podobnie do przygodówek point-and-click, w których podejmujemy decyzje i obserwujemy ich efekt.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych