Assassin's Creed: Odyssey - opis gry
Assassin’s Creed Odyssey to gra action-adventure wyprodukowana i wydana przez firmę Ubisoft. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch (ta ostatnia ukazała się tylko w chmurze i tylko w Japonii). Odyssey to jedenasta główna odsłona serii Assassin’s Creed.
Fabuła
Podobnie jak Assassin’s Creed Origins, czyli poprzednia odsłona cyklu, Odyssey zabiera nas w daleką przeszłość. Akcja rozgrywa się w roku 431 p.n.e., trwa właśnie wojna peloponeska między Atenami i Spartą o władanie nad starożytną Grecją. Twórcy oddali nam do dyspozycji dwie postacie - kobietę (Kasandra) oraz mężczyznę (Aleksios). Ich historia jest podobna. Bohaterowie są wnukami króla Sparty Leonidasa, którzy zostali wygnani przez rodzinę, gdyż według przepowiedni mieli doprowadzić do jej upadku. Obecnie parają się najemnictwem, wykonując zlecenia dla jednej bądź drugiej strony konfliktu.
W Odyssey nie brakuje także wątku współczesnego. Ten skupia się na postaci Layli Hassan, która poszukuje artefaktów Isu.
Gameplay
Odyssey sporo czerpie z poprzedniej odsłony cyklu. Są to nie tylko patenty w rodzaju niektórych mechanik, np. możliwość wysłania ptaka na zwiady, ale też wyraźnie większy nacisk na elementy RPG. Znajdziemy tu między innymi opcje dialogowe (mające wpływ na narrację), a co z tym idzie możliwość podejmowania mniej lub bardziej ważkich decyzji, wiele zakończeń, romansowanie z NPC-ami (niezależnie od wybranej postaci opcje są te same) itd.
Jednym z założeń twórców było danie graczom więcej swobody. Jak wspomniano, istnieje możliwość opowiedzenia się po jednej bądź drugiej stronie konfliktu, co ma przełożenie i na fabułę, i na gameplay. Ale to nie wszystko. Podejmowane przez nas w różnych okolicznościach decyzje nie sprowadzają się do prostych wyborów “tak/nie”, “zło/dobro”. Rozstrzygnięcia mogą być nieoczywiste. Dla przykładu kłamstwo może nam przynieść korzyści, a bycie prawdomównym niekoniecznie.
System walki nie uległ większym zmianom, choć wprowadzono kilka nowych rozwiązań, jak specjalne umiejętności, których można użyć po nabiciu specjalnego wskaźnika. System rozwoju występuje tu natomiast pod postacią drzewek umiejętności. Drzewka są trzy i pozwalają one usprawniać zdolności w trzech dziedzinach: łucznictwie, walce i skradaniu. Na potencjał bojowy podopiecznego/podopiecznej wpływa również ekwipunek różniący się parametrami. Z czasem sprzęt można modyfikować.
W Odyssey pojawiają się także bitwy morskie znane z niektórych poprzednich odsłon Assassin’s Creed. Doszły też jednak pewne zmiany. Teraz dla przykładu preferowane jest nie ostrzeliwanie nieprzyjacielskich jednostek z daleka, ale walka na bliższe odległości, np. taranowanie, co pozwala zregenerować część energii. Wspomnieć też warto, że okręty składają się z kilku części. Zniszczenie jednej spowoduje, że na pokładzie wybuchnie pożar, a załoga przez pewien czas będzie zupełnie bezbronna.
Komentarze (56)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych