Assassin's Creed: Origins - opis gry
Assassin’s Creed: Origins to kolejna odsłona uznanej marki Ubisoftu. Tytuł był przygotowywany przez twórców Assassin’s Creed: Black Flag i jest pierwszą odsłoną w uniwersum po przerwie spowodowanej chęcią zdecydowanego ulepszenia serii. Gra pozwala graczom poznać historię pierwszej gildii asasynów i została umiejscowiona w Egipcie.
Assassin’s Creed Origins stawia tym razem na Starożytny Egipt poznając opowieść o początkach Bractwa. W grze cofamy się do samego zarania historii stojącej u podstaw scenariusza sagi – jakieś 300 lat przed naszą erą a w serii po raz pierwszy pojawiają się mitologiczne stwory. Wymusza to na przyjętym koncepcie szereg poważnych zmian. Po pierwsze, zmienia się sposób eksploracji. Skakania po dachach z oczywistych przyczyn nie ma tutaj wiele, prym wiedzie więc jazda konno, na wielbłądzie (za kasę kupimy też rydwany) oraz pływanie łodzią. Origins w równie dużym stopniu co przygodówką, jest teraz RPG-iem akcji! Postać Asasyna Bayeka opisuje drzewko umiejętności z odgałęzieniami w kierunku skradania, walki i umiejętności praktycznych. Podlega także pełnej edycji w temacie rynsztunku, gromadzi punkty doświadczenia, a po zebraniu odpowiedniej ilości wskakuje na kolejne levele. Przemierzając Starożytny Egipt natkniemy się na niezliczone ilości oręża, a każda sztuka broni będzie charakteryzowała się innym stopniem rzadkości oraz siłą. Są trzy stopnie rzadkości broni od zwykłej, poprzez rzadką, aż po legendarną.
Obok Zmysłu Orła umożliwiającego skanowanie otoczenia pojawia się autentyczny ptak zdolny do rekonesansu z powietrza. Nowy system walki to znowu wariacja w temacie pojedynków z Dark Souls. Bohater może swobodnie krążyć wokół przeciwnika, wykonywać uniki, bloki (są nawet tarcze) i różne rodzaje ataków (pojawia się pasek adrenaliny po zapełnieniu którego odpalamy specjale), całość egzekwowana za pomocą triggerów a nie przycisków funkcyjnych, zatem analogicznie do produkcji From Software. Usprawniono opcję skradania (wystarczy nacisnąć prawą gałkę) oraz odwracania uwagi strażników (np. wzniecanie małego pożaru).
Egipt to jedna wielka otwarta przestrzeń, bez dużej ilości znajdziek za to z powracającą szybką podróżą (punkty widokowe) i ogromną liczbą zadań pobocznych. Położone u ujścia Delty Nilu, Giza i Memfis to ojczyzna piramid, Sfinksa, a także egipski ośrodek stołeczny z okresu Starego Państwa. Znajdziemy tutaj grobowce i katakumby. Odczytując hieroglify rozwiążemy zagadki starożytnej cywilizacji. Zobaczymy agonię wygnańców, wędrując wśród nieszczęśników zamieszkujących oazę Siwa, jedno z najbardziej samotnych i odległych miejsc w całym Starożytnym Egipcie. Miejsce to położone jest poniżej poziomu morza, przez co klimat jest tam suchy i gorący. Znajdziemy tu świątynie, a nawet nekropolie. Delta Nilu to z kolei kraina wielkich bogactw w miejscu, w którym Nil wpada do Morza Śródziemnego. Spotkamy tu rolników uprawiających pola i zapewniających żywność i rozwój okolicznym miastom, a także żołnierzy i bandytów ciemiężących mieszkańców. OStatnia ze wspomnianych lokacji to Fajum, kolejna z licznych egipskich oaz. Kiedyś znajdowało się tu wielkie morze, po którym zostały już tylko szczątki wielkich pradawnych wielorybów.
Komentarze (43)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych