Assassin's Creed - opis gry
Assassin’s Creed to przygodowa gra akcji wyprodukowana przez studio Ubisoft Montreal i wydana przez francuską firmę Ubisoft w listopadzie 2007 roku na PC i konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360. AC jest początkiem nowej serii gier, których na różne platformy ukazało się łącznie siedem.
Akcja Assassin’s Creed rozgrywa się czasach współczesnych oraz w XIII wieku. Głównym bohaterem jest Desmond, potomek rodu skrytobójców, tytułowych Asasynów, którzy w XIII wieku toczyli walkę z templariuszami. Został on uwięziony w specjalnym laboratorium przez współczesnych templariuszy, którzy przy pomocy pewnego urządzenia próbują wyciągnąć z jego pamięci cenne dla siebie informacje. Protagonista, kładąc się na specjalnie przygotowanym do tego urządzeniu Animus, jest w stanie zajrzeć w zakamarki swojej pamięci i odtworzyć wydarzenia sprzed kilku wieków. W taki sposób gracz może cofnąć się w czasie do wieku XIII, gdzie zwiedzić można trzy miasta: Damaszek, Jerozolimę oraz Akkę. Wówczas przejmujemy kontrolę nad Altaitem, wyszkolonym i śmiertelnie niebezpiecznym skrytobójcą.
Produkcja Ubisoft Montreal stanowi mieszankę gry przygodowej z elementami skradanki osadzonej w częściowo otwartym świecie. Gracz wykonuje najczęściej trzy typy zadań: namierza cel i następnie planuje zabójstwo, ucieka przed strażnikami oraz walczy wręcz z grupą uzbrojonych adwersarzy. Altair dysponuje szerokim repertuarem ruchów oraz przedmiotów, które okazują się być niezbędne podczas lwiej części misji. Najbardziej przydatnym narzędziem, jakie na wyposażeniu ma bohater, jest tzw. Hidden Blade, nieoceniony podczas bliskiego kontaktu z głównym celem misji. Arsenał skrytobójcy może ulec rozbudowaniu, gdy gracz uzbiera potrzebną ilość gotówki potrzebną na zakupy w sklepie. Atakując przeciwnika z ukrycia, należy najpierw rozeznać się w sytuacji, mając na uwadze m.in. zachowanie celu, rozstawienie strażników czy obecność tłumu.
Assassin’s Creed działa na silniku Havok, dzięki czemu reakcje postaci po uderzeniach wyglądają naturalnie i realistycznie. Deweloper ogromną wagę przywiązywał do szczegółów, co doskonale widać na przykładzie wiernego odtworzenia średniowiecznej architektury. Ścieżka dźwiękowa bogata jest w motywy kojarzące się z kulturą Bliskiego Wschodu, a odpowiada za nią kompozytor Jesper Kyd.
Komentarze (53)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych