At the Gates - opis gry
At the Gates to gra strategiczna wyprodukowana i wydana przez niezależne studio Conifer Games. Przy jego tworzeniu brał udział Jon Shafer, główny projektant Civilization V. Tytuł ukazał się na komputerach osobistych.
Rozgrywka - At the Gates
Podczas zmagań przejmujemy kontrolę nad plemieniem barbarzyńców, których zadaniem jest przyspieszyć upadek Cesarstwa Rzymskiego. Gra jednak, pomimo osadzenia jej akcji w konkretnych realiach, nie trzyma się szczególnie mocno historycznych faktów.
Nasze perypetie sprowadzają się nie tylko do obalania imperiów i tworzenia historii. Ważniejsza jest proza życia codziennego. Nasza “armia” barbarzyńców składa się z klanów, a te z kolei składają się z rodzin. Im więcej rodzin, tym większa konsumpcja. Same klany posiadają zaś dwie losowo przydzielane im cechy, które decydują o ich charakterze. Mogą one w skrajnych przypadkach doprowadzić np. do konfliktów, co wymaga od nas umiejętnego zarządzania ‘podkomendnymi’. Klan da się w takich sytuacjach postawić do pionu i ukarać, lecz w efekcie straci on zgromadzone do tej pory doświadczenie. Od naszej “sławy” zależy zaś, czy nowe klany barbarzyńców będą chciały do nas przystąpić.
Inna niezwykle ważna kwestia to pozyskiwanie surowców i pożywienia, zwłaszcza to drugie jest bardzo cenne. Surowce nie są jednak wieczne - eksploatacja terenu sprawia, że z czasem pozyskujemy ich coraz mniej. Gdy nasze najbliższe otoczenie zostanie całkowicie przetrzebione, wówczas jesteśmy zmuszeni szukać nowego domu.
W świecie gry nie jesteśmy rzecz jasna sami. Zamieszkują go też inne plemiona (mniej lub bardziej rozwinięte), ale najważniejsza jest zachodnia i wschodnia część imperium rzymskiego (na początku gry obie są potężne, ale z czasem słabną). Nie mamy tu jednak rozbudowanych możliwości kształtowania stosunków dyplomatycznych. Rzecz sprowadza się do prowadzenia bitew i podbojów.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych