Sid Meier's Civilization VI

Sid Meier's Civilization VI

8,2
59 oceny

Ocena wg platformy:

NS 8.4
PC 8.2
PS4 8.6
XONE 6.8
Mobile 9.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Firaxis Games
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Strategiczna
Śr. czas:
94.5 godzin
Premiery
Świat:
21.10.2016
Europa:
21.10.2016
Polska:
21.10.2016
Producent:
Firaxis Games
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Strategiczna
Śr. czas:
94.5 godzin
Premiery
Świat:
21.10.2016
Europa:
21.10.2016
Polska:
21.10.2016

Recenzja redakcji

Sid Meier's Civilization 6 (Nintendo Switch) – recenzja gry. To faktycznie działa!
Wojtek Gruszczyk

Wojciech Gruszczyk

8.5
Sid Meier's Civilization 6 (Nintendo Switch) – recenzja gry. To faktycznie działa!
NS
Pokaż kolejne recenzje

Sid Meier's Civilization VI - opis gry

Civilization VI to turowa gra strategiczna wyprodukowana przez studio Firaxis Games i wydana przez 2K Games. Tytuł ukazał się na komputerach osobistych z systemami Windows, Mac OS X, urządzeniach mobilnych oraz konsoli Nintendo Switch.

Civilization VI, podobnie jak poprzednie części serii, to turowa gra strategiczna, w której próbujemy rozwinąć cywilizację zaczynając od niewielkich osad a skończywszy na opanowaniu całej kuli ziemskiej. Grać możemy albo ze sztuczną inteligencją, albo z innymi graczami w multiplayerze. Droga do sukcesu prowadzi przez 4X - eXplore, eXpand, eXploit and eXterminate. Zakładamy i rozbudowujemy miasta, gromadzimy surowce niezbędne do rozwoju, prowadzimy wojny, rozwijamy kulturę i naukę, utrzymujemy stosunki dyplomatyczne z innymi itd.

Dalsza część tekstu pod wideo

Rozgrywka czerpie z części piątej, dla przykładu mapy wciąż pokrywają pola w kształcie sześciokątów (heksów), ale wprowadza też oczywiście tu i ówdzie trochę nowych elementów. Jedna z nowości ma związek z rozbudową miast. Miasta można rozbudowywać o nowe przybytki umieszczając je na przylegających polach. Są to chociażby dzielnice, których mamy tu kilka rodzajów: przemysłowe, wojskowe, naukowe czy handlowe. Oferują one sporo korzyści, ale jednocześnie należy dbać o to, by znajdowały się we właściwych miejscach na mapie. Przybytki wojskowe na przykład muszą się znajdować daleko od centrum, a uniwersytety pośród lasów. Warto przy tym dodać, że w trakcie trwania wojny da się zaatakować nie tylko centrum, ale też poszczególne dzielnice celem zmniejszenia ich ogólnego potencjału.

Względem części piątej zmieniono także rozwiązanie, które pozwala umieszczać na heksie tylko jedną jednostkę. W ‘szóstce’ może być ich więcej, ale muszą być one ze sobą powiązane.

Modyfikacji doczekał się patent z drzewkiem technologicznym. Po pierwsze, nasz rozwój zależeć może teraz od takich czynników jak chociażby położenie geograficzne. Dla przykładu: żeglarstwo nie rozwinie jeśli nie mamy dostępu do morza. Po drugie, rozwój zależny jest też od wykonywania konkretnych zadań i zdobywania osiągnięć, jak odnalezienie cudu natury.

W trakcie zmagań zetkniemy się z różnymi historycznymi przywódcami. Twórcy zadbali by ich działania w grze miały związek z faktami. Co warto dodać, tutejsze cywilizacje mogą mieć teraz nawet kilku przywódców.

Wideo - Sid Meier's Civilization VI

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper