Atelier Firis: The Alchemist of the Mysterious Journey - opis gry
Atelier Firis: The Alchemist of the Mysterious Journey to japońska gra RPG wyprodukowana przez studio Gust i wydana przez Koei Tecmo. Była to osiemnasta odsłona serii Atelier. Tytuł ukazał się na konsolach PlayStation 4 i PlayStation Vita oraz na PC.
Akcja gry toczy się w regionie “pełnym tajemnic”. Historia rozpoczyna się w małej mieścinie pośrodku pustkowia. Jest to górnicze miasto wydrążone w skale, w którym kontakt ze światem zewnętrznym blokują wielkie żelazne drzwi. Tylko nieliczni mogą je przekraczać i do tych nielicznych nie należy niestety Firis Mistlud, 15-letnia dziewczyna posiadająca zdolność odnajdywania złóż, która marzy o tym, żeby kiedyś zobaczyć więcej świata. Szansa na to niespodziewanie pojawia się gdy Firis po raz pierwszy styka się z alchemią.
Według założeń twórców osiemnasta odsłona Atelier miała wprowadzić nowe standardy do formuły cyklu. Przede wszystkim jest to największy świat w dotychczasowej jego historii. Jako Firis odwiedzamy przeróżne miejscówki - inne miasta i miasteczka, polany, góry, zaśnieżone tereny itd. Co ciekawe, wiele lokacji różni się klimatem, dlatego główna bohaterka zmienia w nich ubrania.
Struktura gry jest nieliniowa. Podczas swojej podróży bohaterka styka się z rozmaitymi zagwozdkami. Decyzje, jak się z nimi uporać, wpłynąć mogą nie tylko na bieg historii, ale także na otaczający nas świat. Przykładem tego może być zniszczony most. Jeśli chcemy, możemy spróbować go naprawić podejmując kilka czynności, jak znalezienie materiałów oraz rzemieślnika, który postawi kropkę nad i. Druga opcja jest natomiast taka, że na drugi brzeg rzeki przedostaniemy się przez jaskinie. Tego typu sytuacji jest wiele.
Jak na serię Atelier przystało, w Atelier Firis nie brakuje rzecz jasna mechaniki syntezy pozwalającej tworzyć nowe przedmioty z tych już posiadanych. Nowością jest możliwość łączenia wielkich przedmiotów, które nie mieszczą się w alchemicznym kociołku.
Podobnie jak w przypadku syntezy, dużych zmian nie doczekał się też system walki.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych