Baldur's Gate III

Baldur's Gate III

8,7
98 oceny

Ocena wg platformy:

PS5 8.5
XSX|S 8.2
PC 9.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Larian Studios
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
110 godzin
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
03.08.2023
Europa:
03.08.2023
Polska:
03.08.2023
Producent:
Larian Studios
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
110 godzin
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
03.08.2023
Europa:
03.08.2023
Polska:
03.08.2023

Poradnik Baldur's Gate III

Poradnik BG3
Mateusz Wróbel

Mateusz Wróbel

Baldurs Gate 3 - poradnik. Misje główne, questy poboczne, wybory, decyzje, konsekwencje, towarzysze, romanse
PS5 XSX|S PC

Recenzja redakcji

Baldurs Gate 3
Mateusz Wróbel

Mateusz Wróbel

9.0
Baldur's Gate 3 - pełna recenzja gry po 150 godzinach. Larian ma jaja ze stali i chwała im za to
PS5 PC

Baldur's Gate III - opis gry

Baldur’s Gate 3 to gra RPG wyprodukowana i wydana przez belgijskie studio Larian. Tytuł ukazał się na PC, gdzie początkowo (przez trzy lata) dostępny był w programie Early Access, a później także na konsolach PS5 i Xbox Series.

Fabuła - Baldur’s Gate 3

Dalsza część tekstu pod wideo

Akcja Baldur's Gate 3 rozgrywa się 100 lat po wydarzeniach ukazanych w Baldur's Gate II: Shadows of Amn. Zmagania zaczynamy od stworzenia postaci. Możemy przejąć kontrolę nad wykreowanym przez twórców bohaterem lub stworzyć własnego. Następnie jesteśmy świadkami ataku łupieżców umysłów na miasto i porwaniu wielu mieszkańców - w tym właśnie naszą postać, która zostaje zainfekowana kijanką. Cała opowieść skupia się na wyleczeniu infekcji, która po pewnym czasie zaczyna pokazywać również swoją kuszącą stronę. Dzięki niej posiadamy specjalne moce pozwalające choćby wpływać na umysły innych osób czy korzystać ze specjalnych zdolności w trakcie starć z oponentami.

Rozgrywka - Baldur’s Gate 3

Baldur’s Gate 3 to klasyczna gra cRPG. Gra daje nam dużą swobodę działania i pozwala nam wielu sytuacjach podejmować decyzje rzutujące na bieg opowieści. Towarzysze mają zaimplementowany system aprobaty i im częściej wykonujemy rzeczy w sposób przez nich preferowany (niekoniecznie w dialogach, ale także wtedy, gdy niszczymy jakieś elementy lub atakujemy osoby z danych grup podczas eksploracji), tym bardziej będą nas szanować i zaczną być otwarci na rozbudowane, angażujące romanse. Z drugiej strony podejmowanie wyborów, które nie pasują do ich światopoglądu, mogą doprowadzić do opuszczenia przez nich drużyny czy w gorszym przypadku nawet próbę zamachu na życie głównego bohatera. 

Każda opcja dialogowa (poprzedzona rzutem kością, od czego zależy, czy dana akcja będzie miała powodzenie) wykreśla jedne rozwiązania, dodając przy tym te nowe. Stąd nigdy nie będziemy wiedzieć, czy postąpiliśmy dobrze, czy źle, bo konsekwencje decyzji mogą zostać ukazane np. za 20 godzin. W grze podejmiemy też masę decyzji w kontekście zwykłych NPC-ów. Ich misje w przeważającym stopniu są złożone, a postąpienie w taki, a nie inny sposób także odblokowuje lub eliminuje dane opcje.

Jeśli chodzi o walkę (system jest turowy), każda postać ma inne czary, zachowuje się inaczej na polu walki (ze względu na atuty i cechy), a także posiada biegłość w innych broniach. Musimy dobierać drużynę tak, aby być dobrym i w walce w zwarciu, na dystans, w magii, jak i nadprzyrodzonych zdolnościach (np. dobrze sprawdza się druid, który potrafi zmienić się w zwierzę).

Gra pozwala na wrogów efekty podpalenia, zamrożenia, zatrucia, oślepienia i wiele więcej - każdy wróg inaczej reaguje i ważne jest zbadanie go przed walką, aby dowiedzieć się, jakie ma słabe punkty, a na co jest odporny. Wykorzystamy też lód choćby do tego, aby wywołać na ziemi czy podłodze śliską powierzchnię, po której wrogowie będą spowalniani lub przewracani. W innym przypadku przywołamy kolce, które zadają obrażenia każdemu, kto po nich chodzi lub wywołany pnącze, które łapią w swoje sidła wrogów i ich unieruchamiają. Możemy wykorzystać też otoczenie do np. podpalenia beczek.

W Baldur’s Gate 3 możemy grać samemu lub w co-opie z maksymalnie trzema innymi osobami.

Minimalne wymagania sprzętowe (Windows)*:

  • Wymaga 64-bitowego procesora i systemu operacyjnego
  • System operacyjny: Windows 7 SP1 64-bit
  • Procesor: Intel i5-4690 / AMD FX 4350
  • Pamięć: 8 GB RAM
  • Karta graficzna: Nvidia GTX 780 / AMD Radeon R9 280X
  • DirectX: Wersja 11 (zamiennie Vulkan 1.1)
  • Miejsce na dysku: 150 GB dostępnej przestrzeni

Minimalne wymagania sprzętowe (Macintosh)*:

  • Wymaga 64-bitowego procesora i systemu operacyjnego
  • System operacyjny: macOS 10.15.6
  • Procesor: 2.6GHz Quad-Core Intel Core i7
  • Pamięć: 8 GB RAM
  • Karta graficzna: AMD Radeon460 4GB or Intel(R) Iris(TM) Plus Graphics
  • Miejsce na dysku: 150 GB dostępnej przestrzeni

* - mogą w trakcie optymalizacji tytułu ulec obniżeniu (tak jak rekomendowane).

Wideo - Baldur's Gate III

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video

Komentarze (11)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper