Battletoads & Double Dragon: The Ultimate Team - opis gry
Battletoads & Double: The Ultimate Team to chodzona bijatyka wyprodukowana przez Rare na konsole Nintendo Entertainment System, Super Nintendo i Sega Mega Drive (Genesis w USA). Gra, jak wskazuje jej tytuł, była crossoverem popularnych marek brytyjskiego studia i Technos Japan.
Fabuła kontynuuje wątki pierwszej części Battletoads. Pokonana wówczas Dark Queen postanawia przedsięwziąć plan zemsty i w tym celu zawiązuje sojusz z gangiem Shadow Warriors znanym z Double Dragon. Przeciwko tym potężnym siłom występują nie tylko kosmiczne waleczne ropuchy, ale także bracia Billy i Jimmy.
Podobnie jak Battletoads i Double Dragon, crossover tych gier jest przede wszystkim chodzoną mordoklepą. “Przede wszystkim”, ponieważ częścią gameplayu są również sekcje zręcznościowe. Ropuchy oraz bracia Lee potrafią odpalać combosy, ataki specjalne, chwyty, szarżować, a czasami także zasiąść za sterami futurystycznych motocykli. To jednak nie wszystkie atrakcje. Pojawiają się również levele ‘wertykalne’ i etapy przywodzące na myśl strzelanki.
Gra posiada tryb multiplayer dla dwóch, w którym zaimplementowano ‘ciekawe’ rozwiązanie. Otóż skucha jednego gracza jest tu karana przeniesieniem na początek levelu. Rzecz ma się więc zupełnie inaczej niż np. w Contrze, gdzie lepszy gracz ciągnie z sobą słabszego. Pomysł Rare spotkał się z krytyką graczy i recenzentów.
Gra pojawiła się na różnych sprzętach, ale różnice między wersjami nie są szczególnie duże. Na SNES-ie (najlepsza wersja) i Mega Drive ładniejsza jest grafika i wyższa jakość dźwięku względem NES-a, przeciwnicy mają też więcej różnych animacje przy zaliczaniu zgonu.
Battletoads & Double Dragon było w momencie premiery oceniane dobrze, choć fani tej drugiej serii wskazywali na pewne błędy, np. w nazewnictwie przeciwników. Powodem tego stanu rzeczy był najprawdopodobniej niewielki wkład Technos w developing crossovera.
Komentarze (16)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych