Battletoads - opis gry
Battletoads to chodzona bijatyka z elementami zręcznościowymi wyprodukowana przez Rare. Tytuł ukazał się między innymi na NES-ie i Sega Mega Drive (za konwersję odpowiadało Arc System Works). Battletoads zasłynęło zwłaszcza dzięki dwóm rzeczom - ładnej oprawie graficznej wyciskającej za sprzętu Nintendo wszystkie soki oraz koszmarnemu poziomowi trudności.
Punktem wyjścia dla gry jest porwanie księżniczki Angeliki i jednej z walecznych (kosmicznych) ropuch. Formuła rozgrywki przywodzi na myśl chodzone mordoklepy, ale produkcja Rare nie daje się tak łatwo zaszufladkować m.in. ze względu na liczne sekcje zręcznościowe.
Ropuchy podczas starć mogą korzystać ze swoich kończyn (które mogą powiększać), są w stanie walnąć oponentów “z byka” lub przemienić się w kulę demolującą przeciwników. Rozgrywkę śledzimy z dwóch perspektyw - może być ona izometryczna, dając wrażenie głębi, lub przypominać dwuwymiarowego platformera, co dodatkowo pozwala postaciom się schylać. Atrakcji jest więcej. Na niektórych poziomach sterujemy pojazdami próbując unikać przeszkód przy coraz większych prędkościach, mamy etapy ‘wspinaczkowe’, pływanie, ucieczkę przed śmiertelnie niebezpiecznym orbem lub wyścigi ze szczurem polegające na skakaniu po licznych platformach. Stopień trudności w Battletoads jest bardzo wysoki, ale przejście gry mogą ułatwić specjalne teleporty, które przenoszą nas o dwa levele naprzód (w sumie jest ich wszystkich trzynaście).
Battletoads doczekało się konwersji na wiele innych sprzętów. Za wersję, która trafiła Sege Mega Drive, odpowiadało japońskie studio Arc System Works specjalizujące się w side-scrollerach. Gra była oczywiście ładniejsza, ale obniżono w niej też poziom trudności, który do szewskiej pasji doprowadzał nawet największych wyjadaczy (Battletoads uchodzi za jeden z najtrudniejszych tytułów wszech czasów).
Komentarze (18)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych