Below

Below

6,9
7 oceny

Ocena wg platformy:

PC -
PS4 6.3
XONE 7.7

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Capybara Games
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Roguelike
Premiery
Świat:
14.12.2018
Europa:
14.12.2018
Producent:
Capybara Games
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Roguelike
Premiery
Świat:
14.12.2018
Europa:
14.12.2018

Below - opis gry

Below to gra action-adventure z elementami roguelike wyprodukowana i wydana przez studio Capybara Games. Tytuł ukazał się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Below nie zaprząta sobie głowy próbami opowiedzenia epickiej, efektownej historii. W produkcji Capybara Games nasza postać trafia na tajemniczą, mroczną wyspę w równie tajemniczych okolicznościach, których na początku nie poznajemy. Co to za miejsce, co tam robi i dlaczego - na te pytania będziemy musieli znaleźć odpowiedź sami. W tym celu przyjdzie nam zbadać przepastne podziemia wyspy.  

Dalsza część tekstu pod wideo

Pod względem rozgrywki Below mocno inspiruje się Dark Souls autorstwa From Software. Naszym celem jest tutaj parcie przed siebie przez najeżone niebezpieczeństwami podziemia. Zmagania zaczynamy skromnie: z mieczem, łukiem oraz butelką wody, którą możemy ugasić pragnienie, gdy pojawi się taka konieczność. Resztę sprzętu i przedmiotów niezbędnych do przeżycia musimy zdobyć w trakcie ekspedycji. Gra, warto dodać, nie trzyma nas przy tym za rękę, a poszczególne mechaniki musimy poznać we własnym zakresie i tempie.

Below posiada elementy roguelike. W przypadku śmierci naszej postaci -- o co bynajmniej nietrudno zwłaszcza na dalszych etapach zmagań (przeciwnicy zadają duże obrażenia, pułapki mogą nas zabić natychmiast) -- musimy rozpoczynać od początku. Ułatwieniem jest to, że po dotarciu do zwłok jesteśmy w stanie zgarnąć pozostawiany ekwipunek. Twórcy porozmieszczali też tu i ówdzie skróty.

Wzorem serii Dark Souls rolę checkpointów odgrywają tu ogniska, dzięki którym możemy szybko podróżować, a także przenosić się do specjalnego pomieszczenia, gdzie zostawiamy niepotrzebny w danej chwili sprzęt. Ogniska mają też jednak swoje ograniczenia - skorzystać z nich można tylko raz. By przywrócić je do stanu używalności, potrzebujemy odpowiednich przedmiotów.

Wraz z premierą na PS4, która odbyła się później, developerzy udostępnili tryb Explorer Mode, który uprzystępniał rozgrywkę. Jedną ze zmian był np. brak wskaźników głodu i pragnienia. 

Wideo - Below

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper