Big Nose the Caveman - opis gry
Big Nose the Caveman to dwuwymiarowa platformówka wyprodukowana przez brytyjskie studio Codemasters i wydana przez Camerica na Nintendo Entertainment System. W Polsce gra wchodziła w skład tzw. “Złotej piątki”, dzięki czemu zdobyła sporą popularność. Big Nose miał zostać wydany także na Sege Master System (pod zmienionym tytułem), lecz plany te nie doszły do skutku.
W produkcji Codemasters gracz wciela się w tytułowego jaskiniowca zwanego Big Nose. Powód dla którego opuści on swoją jaskinię będzie prozaiczny - głód. Ani świat, ani żadna niewinna istotka nie będą potrzebować ratunku.
Gra jest standardowym side-scrollowanym platformerem. Big Nose odwiedzi cztery wyspy (Paradise Island, Monster Island, Terror Island i Chaos Island) w poszukiwaniu smakowitego pterodaktyla. Każda wyspa to kilka pomniejszych poziomów (na ich przejście mamy ograniczoną ilość czasu) tu i ówdzie urozmaiconych starciem z jakimś bossem. Motywy są oczywiście prehistoryczne. Odwiedzimy lasy, góry, jaskinie, a nawet pokonamy przestworza zmagając się z rozmaitymi przedstawicielami wytrzebionej już flory i fauny. Nasz podopieczny ma do dyspozycji maczugę, którą może ulepszać zbierając power-upy pod postacią kulek - maksymalnie da się ciskać trzema. Power-upy wpływają też na wytrzymałość jaskiniowca. Traci on życie jeśli jakaś przeszkadzajka trzepnie go w momencie gdy nie posiada żadnego ‘wspomagacza’, ze wspomagaczem natomiast potrzebuje jednego uderzenia więcej.
Rolę ‘znajdziek’ w grze Brytyjczyków odgrywają kości. Dostarczają one nie tylko punktów (nagradzanych bonusowymi życiami), ale też pełnią funkcję waluty, za którą pomiędzy kolejnymi levelami możemy kupować różne użyteczne przedmioty i umiejętności.
Big Nose the Caveman doczekał się kontynuacji (także wchodzącej w skład “Złotej piątki”), która w znaczący zmieniła formułę rozgrywki. Sequel, choć pozostawał side-scrollerem, umożliwiał bowiem graczom pokonywanie poziomów na deskorolce.
Komentarze (14)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych