Super Mario Bros. 2

Super Mario Bros. 2

7,3
36 oceny

Ocena wg platformy:

NES 7.4

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Nintendo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Śr. czas:
7 godzin
Premiery
Świat:
10.10.1988
Europa:
28.04.1989
Producent:
Nintendo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Śr. czas:
7 godzin
Premiery
Świat:
10.10.1988
Europa:
28.04.1989

Super Mario Bros. 2 - opis gry

Super Mario Bros. 2 to dwuwymiarowa platformówka wyprodukowana przez Nintendo na konsolę Nintendo Entertainment System. Protoplastą gry był wydany tylko w Japonii platformer pt. Yume Koujou: Doki Doki Panic, na którego fundamentach Nintendo zbudowało sequel jednego ze swoich najgłośniejszych hitów.

Super Mario Bros. 2 miało skomplikowaną historię. Początkowo pod tym tytułem ukazała się w Japonii zmodyfikowana wersja pierwszej części, która bardziej przypominała zestaw nowych (bardzo trudnych) leveli niż pełnoprawny sequel. Negatywna ocena tej gry wydana przez Nintendo of America zmusiła twórców do podjęcia dodatkowych starań. Wymyślili oni, że zagraniczna wersja drugiej części przygód hydraulika zbudowana zostanie na fundamentach Yume Koujou, tytułu, który w pierwotnych założeniach Miyamoto i spółki miał być właśnie prawdziwą kontynuacją Super Mario Bros.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

W grze Mario, Luigi, Toad i Peach podróżują do fantastycznego świata Subcon, w którym przyjdzie im się zmierzyć ze złą żabą o imieniu Wart. Podobnie jak poprzednia części, SMB2 jest dwuwymiarowym side-scrollowanym platformerem. Dostępne postacie (wspomniana czwórka) posiadają pewien zestaw podstawowych umiejętności (skok, bieg, wspinanie) oraz kilka unikalnych dla siebie, np. Luigi skacze najwyżej, a Toad najdalej.

 

W odróżnieniu od poprzednika, tutaj nie zabijamy przeciwników skacząc im po głowach. Zamiast tego zgarniamy różne przedmioty, którymi ciskamy w nieprzyjaciół. Mogą to być np. warzywa lub blok z napisem POW eliminujący wszystkich natrętów obecnych na ekranie.

 

SMB2 składa się z siedmiu światów, które tworzą w sumie dwadzieścia różnych poziomów. Każdy świat to inna tematyka, a co z tym idzie inni przeciwnicy i inne przeszkody. Na poziomach znajdziemy niekiedy drzwi i drabiny prowadzące do innych lokacji, w których możemy zgarnąć monety i grzybki. Na początku zmagań dostajemy trzy życia, które przepadają po utracie zdrowia (regenerujemy je zbierając serduszka) albo po wpadnięciu na jakąś przeszkodę. Nowe zyskujemy po złapaniu stosownego grzybka lub po wygraniu w ruletce (gramy za zdobyte uprzednio monety).

Wideo - Super Mario Bros. 2

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper