BlazBlue: Calamity Trigger - opis gry
BlazBlue: Calamity Trigger jest bijatyką 2D stworzoną przez japońską firmę Arc System Works i wydaną przez Zen United na PC oraz konsole PlayStation 3 i Xbox 360. Istnieje też wersja na PSP. Deweloper zasłynął wcześniej z serii Guilty Gear, a BlazBlue uważa się za duchowego spadkobiercę tamtych bijatyk.
Calamity Trigger pierwotnie ukazało się na system arcade o nazwie Taito Type X2 19 listopada 2008 roku w Japonii oraz dzień później w USA. Gra wyświetlana była w formacie 16:9 i działała w rozdzielczości 768p. Następnie Arc System Works podało do wiadomości, że wersja na PlayStation 3 i Xboksa 360 zadebiutuje w Kraju Kwitnącej Wiśni 25 czerwca 2009, a w pozostałych regionach rok później. Konsolowa wersja BlazBlue doczekała się wielu istotnych dodatków, m.in trybu online, Story Mode, nowych animacji, utworów muzycznych, pojawiła się również możliwość przełączania się między japońską i angielską wersję językową.
Produkcja Arc System Works jest tradycyjną bijatyką 2D, w której dwóch wojowników toczy pojedynek jeden na jednego. Rundy określa się tutaj jako „rebel”, a każda walka może składać się od jednego do maksymalnie pięciu „rebeli”. Aby zwyciężyć, trzeba oczywiście zbić pasek życia oponenta do zera lub w przypadku zakończenia walki po czasie, posiadać dłuższy pasek niż przeciwnik. System walki jest bardzo głęboki, co w połączeniu z wyjątkowo wysokim tempem gry, pozwala sprawnemu graczowi tworzyć kombinacje ciosów, powodując, że rywal przegra starcie, zanim zdoła wyprowadzić cios. Każda z dwunastu postaci dysponuje dwoma typami bloków, guard crush oraz guard libra, skutecznych na poszczególne rodzaje ataków. Oprócz rozbudowach trybów dla samotnego gracza, BlazBlue umożliwia starcia z żywym przeciwnikiem na jednej konsoli lub w Sieci.
BlazBlue: Calamity Trigger jest jedną z najładniejszych gier 2D. Tła wykonano z niezwykłym pietyzmem i dbałością o najmniejszy detal. Postaci są doskonale animowane i w całokształcie gra przypomina wysokobudżetowy film anime. Za ścieżkę dźwiękową odpowiada natomiast nadworny kompozytor Arc System Works, Daisuke Ishiwatari.
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych