BloodRayne: Betrayal - opis gry
BloodRayne: Betrayal jest chodzoną bijatyką 2D wyprodukowaną przez studio WayForward Technologies i wydaną przez firmę Majesco w listopadzie 2011 roku na konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360 w dystrybucji cyfrowej. Betrayal jest trzecią grą z serii BloodRayne.
W grze ponownie wcialamy się w tytułową Rayne. Bohaterka jest dhampirzycą, czyli pół-człowiek, pół-wampir. Protagonistka ma zamiar dopaść Kogana, który niegdyś dopuścił się gwałtu na jej matce, doprowadzając do narodzin bohaterki. W związku z tym, że Rayne jest w połowie wampirzycą, wszelki kontakt ze światłem powoduje utratę zdrowia, które można regenerować, wysysając życiodajną posokę ze swoich przeciwników. Aby umożliwić transfuzję krwi, niezbędne jest osłabienia adwersarza - w tym celu autorzy wyposażyli kobietę w dwa typy broni: ostre sztylety oraz strzelbę. Pierwsze służą do walki w zwarciu, z kolei broń palna jest najbardziej skuteczna, gdy gracz musi zmierzyć się z wrogami preferującymi starcia na dalszym dystansie. Rozgrywka w BloodRayne: Betrayal przypomina starsze odsłony Castlevanii, tyle że w tym przypadku twórcy położyli większy nacisk na walkę, a w mniejszym na zbieranie przedmiotów i sekcje platformowe.
System walki wydaje się bardzo prosty, dzięki czemu bez większego wysiłku można łączyć dwa podstawowe uderzenia w kilkuciosiowe kombinacje. Autorzy uwzględnili kilkanaście zaawansowanych technik, jak na przykład wybicie wroga w powietrze, a następnie zmasakrowanie jego ciała w powietrzu, dekapitację głowy wywołująca fontannę krwi czy też dobicie oponenta kopnięciem w twarz. Pokonując wroga unikatową metodą, gracz otrzymuje od systemu dodatkowe punkty. Do naszej dyspozycji oddano łącznie piętnaście etapów umiejscowionych na, przed i pod zamczyskiem. Produkcję WayForward Technologies cechuje bardzo wysoki poziom trudności - z każdym kolejnym levelem gra sprawdza wszystko, czego wcześniej nauczył się gracz. Napotkani wrogowie rosną liczebnie i wybaczają mniej błędów, a do tego elementy zręcznościowe wymagają większej precyzji. Każdy etap kończy się pojedynkiem z bossem, na którego trzeba opracować odpowiednią strategię oraz poznać jego zachowania podczas walki.
Oprawa audiowizualna w BloodRayne: Betrayal prezentuje wysoką klasę, sięgając poziomem najlepiej wykonanych bijatyk 2D w dystrybucji cyfrowej. Komiksowa grafika oraz płynna animacja (sześćdziesiąt klatek na sekundę) świadczą o dużej jakości tego elementu. W tle przygrywają najczęściej rockowe kawałki.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych