Short Peace Ranko Tsukigime's Longest Day - opis gry
Short Peace to nazwa pakietu, na który składają się cztery krótkometrażowe firmy anime ("Possessions", "Combustible", "Gambo" i "A Farewell to Weapon") oraz jedna gra, tytułowe Ranko Tsukigime’s Longest Day. Za grę odpowiada twórca No More Heroes i Killer 7 - Goichi Suda oraz dyrektor Tokyo Jungle - Yohei Kataoka. Tytuł można opisać jako niezwykle szybką grę akcji.
Fabuła - Short Peace
Gracze wcielają się w Ranko, zwyczajną uczennicę za dnia, w nocy zaś bezwzględną łowczynię demonów. Żeby było ciekawiej - jej ojciec jest jedną z najważniejszych osobistości na kuli ziemskiej, z racji tego, że kontroluje większość... podziemnym parkingów. Podpadł jednak swojej córeczce, więc ta za cel stawia sobie jego zlikwidowanie.
Rozgrywka - Short Peace
Ranko Tsukigime’s Longest Day to dwuwymiarowa platformówka, w której przez większość czasu podążamy w prawo. Bohaterka potrafi skakać, odbijać się od ścian, ślizgać po spadzistych powierzchniach i atakować pojawiających się na planszy wrogów. Nasza heroina może też kontrować ataki przeciwników, a jeśli załatwia ich wystarczająco szybko jest w stanie wywołać reakcję łańcuchową, która automatycznie zniszczy znajdujących się w pobliżu oponentów nabijając licznik combosów.
W trakcie starć ekran atakuje istna feeria barw i kształtów, cyfrowych eksplozji, smug czy orientalnych motywów. Niektóre obszary plansz wymagają od nas pokonania wszystkich wrogów, aby otworzyła się brama do dalszej części poziomu. A musicie wiedzieć, że Ranko cały czas goniona jest przez złe dusze, więc trzeba działać szybko. Dziewoja nie ma paska mocy, a wrogowie nie mogą jej nic zrobić (poza przeszkadzaniem), jednak gdy złe moce w końcu ją dopadną zaczynamy poziom od początku. Atrakcyjna niewiasta nie jest jednak bezbronna - gdy dusze są już bardzo blisko może użyć pistoletu i spowolnić na jakiś czas pościg. Liczba strzałów jest wprawdzie ograniczona, ale pokonując wrogów możemy naładować sobie magazynek.
W grze liczy się więc przede wszystkim dynamiczne przemieszczanie się po planszy, timing i korzystanie z wszelkich dostępnych narzędzi pokroju platform zwiększających naszą prędkości. Gra jest bardzo krótka i można ją ukończyć w niecałą godzinę. Tytuł składa się z zaledwie 10 poziomów - śmigamy po hotelu, garażach, metrze, centrum handlowym czy w towarzystwie góry Fuji. Bardziej wymagające plansze stawiają nas oko w oko z bossami. Raz naszym zadaniem jest walka z ogromnym smokiem w konwencji dwuwymiarowego shootera. Innym razem sylwetki postaci zmieniają się w 8-bitowe bitmapy, a arena, na której walczymy, wygląda jak plansza ze starego Mario Brossa. W jednym z etapów zasiądziemy też za sterami futurystycznego motocykla. Poziomy można ukończyć na różne sposoby korzystając z alternatywnych ścieżek, szukając nowych kostiumów dla Ranko, pobijając własne rekordy czy polując na poukrywane artworki.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych