Killer is Dead - opis gry
Killer is Dead to przygodowa gra akcji stworzona przez zespół deweloperski Goichi Sudy - Grasshopper Manufacture. Gra pojawiła się na PS3, PC oraz Xboksa 360 i podobnie jak to było w przypadku Lollipop Chainsaw czy No More Heroes, wyłamuje się z obowiązujących na rynku schematów.
Killer is Dead bez mrugnięcia okiem można wpisać w „schemat” gry nie do końca normalnej. Głównym bohaterem jest 35-letni Mondo Zappa pracujący jako zabójca dla tajnej organizacji, na czele której stoi półcyborg – Brian Roses. Nasz protagonista zajmuje się eliminacją kryminalistów, robiąc to w bardzo brutalny sposób. Ponadto wiemy, że jest kobieciarzem i lubi... niedogotowane jajka. Akcja gry rozgrywa się w niedalekiej przyszłości na ziemi, gdzie turystyka kosmiczna na księżyc i cybernetyka nie są już niczym niezwykłym. Zappa jest tego doskonałym przykładem – ma choćby zrekonstruowaną lewą ręką, która może zmieniać kształt.
Grasshopper nie byłoby jednak sobą, gdyby nie dorzuciło do zestawu całej plejady szurniętych postaci. A że Zappa lubi zajrzeć w dekolt w pierwszej kolejce ustawiły się panie, jak chociażby Vivian Squall, 25-letnia Brytyjka i szefową głównego bohatera, wściekającą się, gdy ktoś wchodzi z butami w jej życie prywatne, czy Mika Takekawa, heroina rodem z Japonii, pracująca jako asystentka Zappy i dzielącą z nim jedno mieszkanie. Seksistowskich docinków i pikantnych scen oczywiście nie zabrakło. Podobnie jak czarnych charakterów. Tutaj na pierwszy plan wysuwa się niejaki Victor mogący przekształcić swoje wysuszone ciało w robota. Gostek znany jest z tego, że kradnie talent muzyków, aby wykorzystać go, grając utwory pełne negatywnych emocji, wypełniając nimi dusze zwykłych ludzi.
Tytuł stylistycznie przypomina hybrydę Killer 7 z No More Heroes i został potraktowany uwielbianym przez Grasshopper Manufacture cel-shadingiem. System walki opiera się na starciach w bliskim dystansie z użyciem katany. Uniki, blok i odpowiednie wyczucie czasu pozwalają sadzić efektowne kombinację, co wpływa na ocenę na końcu poziomu oraz ilość mamony do wydania. A ta można spożytkować randkując pomiędzy misjami z dziewczynami i kupując im prezenty (mini-gra), co przynosi wymierne korzyści w postaci nowych broni. Zappa podczas walk dostał możliwość zmiany swojego cybernetycznego ramienia w narzędzia mordu, dzięki czemu może atakować różnego rodzaju pociskami z dystansu. „Rąsie” w miarę postępów w grze można także upgrade’ować o kolejne funkcje. Zabijanie wrogów pozwoli graczowi wchłonąć ich krew (podobne jak miało to miejsce w Killer7), a następnie użyć jej do odpalenia „Adrenalin Burst” - dewastującego ataku specjalnego. Oprócz głównych misji, którym towarzyszą często spektakularne walki z bossami, w grze nie zabrakło subquestów.
Komentarze (23)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych