Killer 7 - opis gry
Killer 7 to gra action-adventure wyprodukowana przez Grasshopper Manufacture i wydana przez Capcom na PlayStation 2 oraz GameCube’a w 2005 roku. Tytuł, cechując się unikalnym stylem graficznym, pozwolił graczowi wcielić się w grupę profesjonalnych zabójców działających na zlecenie rządu Stanów Zjednoczonych.
Akcja dzieje się w alternatywnej wersji XXI wieku. W tej rzeczywistości państwa zakończyły wszystkie konflikty podpisując traktat, który zakładał zniszczenie arsenału nuklearnego, do życia powołano organizację, która pod pretekstem walki z cyberterroryzmem likwiduje wszystkie połączenia lotnicze i odcina dostęp do internetu przeciętnym zjadaczom chleba, działać zaczyna terrorystyczna grupa Heaven Smile, a rządy Japonii i Stanów Zjednoczonych prowadzą ze sobą zimną wojnę. Gracz przejmuje kontrolę nad grupą siedmiu profesjonalnych zabójców pracujących na zlecenie Amerykanów, którzy podczas swych misji odkryją prawdziwe motywacje polityków i powód powstania swojego pracodawcy.
Podczas rozgrywki wydarzenia obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby, choć bywa też, że przełączamy się na widok z oczu. Nasze ruchy są ograniczone, bowiem poruszamy się tylko po z góry ustalonym torze i tylko czasami, na rozwidleniach, podejmujemy decyzję, którą drogą się udać. Zabójców jest siedmioro i można się pomiędzy nimi przełączać używając menu (w rzeczywistości za wszystkie sznurki podciąga jedna osoba, Harman Smith, który posiadł dusze killerów i potrafi zmieniać formę kiedy ma na to ochotę) - ma to niebagatelne znaczenie, ponieważ niektóre przeszkody/zagadki wymagają umiejętności konkretnego killera.
W Killer 7 walczymy, gdy napotkamy przeciwników zwanych jako Heaven Smiles, czyli ludzi zarażonych wirusem rozbudzającym w nich żądzę mordowania. Na początku są oni niewidzialni i o ich obecność świadczy tylko słyszalny śmiech. Aby ujrzeć oponenta, należy przełączyć się na widok z oczu. W takim przypadku zmienia się sterowanie i gałki pada używamy do celowania.
Ogarnięcie celowania jest istotne - przeciwnicy inaczej reagują w zależności od tego, w którą część ciała trafimy, a najważniejszy jest w tym wszystkim “critical point” - im częściej go ostrzeliwujemy, tym więcej dostajemy doświadczenia pod postacią thick blood i thin blood. Krew z kolei (uprzednio wymieniona na serum) pozwala ulepszać parametry oraz wyuczyć się nowych umiejętności.
Komentarze (14)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych