BloodRayne to tytuł hack and slash stworzony przez Terminal Reality. Gra pojawiła się w wersji na konsole PlayStation 2 i Xbox w 2002 roku. Edycja na GameCube oraz PC trafiła na rynek w 2003 roku. Gameplay w BloodRayne pozostawał pod wpływem poprzedniej produkcji Terminal Reality, znanej pod nazwą Nocturne.
W grze wcielamy się w postać seksownej wampirzycy, która zmaga się z nazistowskimi żołnierzami. W trakcie zabawy gracz wysysa krew z napotykanych oponentów, dzięki czemu Rayne może przeistoczyć się, aktywując stan zwany "Bloodlust", w którym dziewczyna wyrządza znacznie wyższe obrażenia przy atakowaniu. Moce tytułowej bohaterki zwiększają się w miarę postępów w rozgrywce - odblokować można m.in. zwiększoną szybkość postaci, ulepszoną wizję oraz możliwość spowalniania czasu (w stylu bullet-time z Matrixa).
Dalsza część tekstu pod wideo
Agentka Rayne została zatrudniona przez tajemniczą organizację zwaną Brimstone Society, by zniszczyła siły nazistów. Część z nich po zakończeniu I wojny światowej ukryła się w Afryce, by następnie odkryć informacje na temat trzech tajemniczych i mrocznych artefaktach, które zebrane razem dadzą właścicielom nieograniczona moc. Rayne szuka swego ojca. Pierwszym zadaniem wampirzycy jest zbadania okolic Mortton w Lousianie, gdzie doszło do wybuchu tajemniczej zarazy - ta rpowadzi oczywiście do nazistów. Gameplay prezentowany jest z ujęcia TPP. W trakcie swojej przygody tytułowa bohaterka zmagać się będzie nie tylko ze zwykłymi niemieckimi żołdakami, ale również z bossami - m.in. niebezpiecznymi bestiami. Prosty scenariusz istnieje tu jednak głownie po to, by uzasadnić krwawe mordy na nazistach.
W momencie swojej premiery tytuł robił wrażenie pod względem wizualnym. Brakowało mu jednak odpowiedniego wyrafinowania gameplayu. Gama ciosów i taktycznych możliwości w BloodRayne okazała się skąpa. Najwyżej oceniania była wersja gry przeznaczona na Xboksa. Tytuł otrzymał w tym przypadku średnią ocen w okolicach noty 7,3/10. Wersje na PS2 otrzymały niższe oceny ze względu na cięcia w poziomie wizualnym.
Komentarze (18)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych