Prince of Persia: Warrior Within

Prince of Persia: Warrior Within

Ocena wg platformy:

PC 8.2
PS2 8.1
XBOX 8.3
GC 8.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Ubisoft Montreal
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
30.11.2004
Europa:
03.12.2004
Polska:
08.07.2005
Producent:
Ubisoft Montreal
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
30.11.2004
Europa:
03.12.2004
Polska:
08.07.2005

Prince of Persia: Warrior Within - opis gry

Prince of Persia: Warrior Within to gra action-adventure wyprodukowana przez Ubisoft Montreal na PC, PlayStation 2, Xboxa i GameCube’a. Tytuł był bezpośrednią kontynuacją Prince of Persia: The Sands of Time rozgrywającą się siedem lat po wydarzeniach tam przedstawionych.

Historia sequela jest mroczniejsza od oryginału. Siedem lat po wydarzeniach przedstawionych w The Sands of Time Książę ma nie lada problem - nieustannie ściga go niejaki Dahaka, personifikacja przeznaczenia, któremu zdołał uciec. Szukając rady co zrobić w tej sytuacji główny bohater trafia do mędrca, który informuje go, że na pewnej wyspie znajdzie twórczynie piasków czasu - przyczyny jego obecnych problemów. Cel staje się jasny: używając wszelkich środków nie dopuścić do ich powstania.

Dalsza część tekstu pod wideo

Warrior Within wprowadził kilka nowości do formuły przedstawionej dzięki The Sands of Time. Książę może się teraz np. posługiwać dwie broniami jednocześnie, co czyni pojedynki tym bardziej efektownymi. Ma także możliwość wyrywania oręża przeciwnikowi i rzucania nim. W grze znajdziemy oczywiście bossów i potwory o różnej wielkości, lecz w przeciwieństwie do pierwszej części mogą nas oni zaatakować w każdej chwili, a nie tylko w wyznaczonym miejscu. Niektórzy potrafią się nawet odradzać.

W Warrior Within położono większy nacisk na walkę, jednak eksploracja i zręczność przy pokonywaniu sekcji platformowych wciąż ma duże znaczenie. Projekt poziomów nie jest tym razem tak liniowy jak poprzednio. Wielokrotnie będziemy wracać do wcześniej odwiedzanych lokacji i podróżować w czasie za pomocą specjalnych portali, szukając sposobów na pokonanie przeszkód. Twórcy przygotowali również poukrywane pomieszczenia, których odszukanie wynagradzane jest rozmaitymi bonusami, np. bronią zdolną zranić Dahakę. I skoro o tym mowa - w grze znalazły się fragmenty podczas których jesteśmy zmuszeni przed nim uciekać.

Powracają ponadto piaski czasu, które w większości posiadają te samo właściwości co poprzednio, czyli możemy dzięki nim cofnąć czas w razie jakiejś skuchy. Ale doszło też coś nowego - piaski mogą posłużyć do odpalenia ataku na wielu przeciwników.

Drugą odsłonę Prince of Persia oceniano dobrze, ale nie aż tak jak The Sands of Time. Warto jednak wspomnieć, iż gra oferowała pewne replayability, bowiem twórcy przygotowali kilka zakończeń.

Wideo - Prince of Persia: Warrior Within

Komentarze (17)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper