Blue Dragon Plus - opis gry
Blue Dragon Plus to strategia czasu rzeczywistego z elementami RPG wyprodukowana przez studia Mistwalker, Feelplus i Brownie Brown. Tytuł ukazał się na DS-a w 2008 roku i był bezpośrednią kontynuacją Blue Dragon z Xboxa 360.
UWAGA: Pierwszy akapit opisu zawiera spoilery z zakończenia Blue Dragon!
Akcja Blue Dragon Plus ma miejsce rok po wydarzeniach ukazanych w zakończeniu pierwowzoru z Xboxa 360. Wówczas, w wyniku otwarcia jądra planety, na świecie pojawiły się obiekty w kształcie sześcianów, których badaniem zajęła się ludzkość. Jeden z nich zawierał jednak mało przyjemną niespodziankę - trzygłowego smoka Balaura. Jego pojawienie się zwiastuje nadejście nowych kłopotów dla Shu i reszty starych znajomych.
Sequel Blue Dragon łączy cechy strategii czasu rzeczywistego i gry RPG. Wygląda to wszystko w ten sposób, że podczas bitew do dyspozycji mamy grupkę podopiecznych (nie ma oczywiście całych armii), której następnie możemy wydawać komendy (przeważnie rzucamy ich do ataku). Porównania do Final Fantasy XII: Revenant Wings są jak najbardziej uprawnione. Elementy RPG objawiają się z kolei poprzez obecność umiejętności, systemu rozwoju (poziomy doświadczenia) i ekwipunku, o który musimy na bieżąco dbać.
W BD Plus nie zabrakło cieni, które były ważnym elementem oryginału. Każda z postaci posiadała taką formę (przypominała ona bestię czy innego zwierza), co przekładało się na zwiększony potencjał bojowy. Tutaj jest podobnie - cienie umożliwiają nam zrobienie użytku z normalnie niedostępnych potężnych umiejętności (magii). W trakcie naszej misji napotkamy przeciwników posiadających tę samą zdolność.
Blue Dragon Plus otrzymywał pozytywne oceny, choć nie były one powalające. Grę chwalono za schludną oprawę graficzną, muzykę Nobuo Uematsu i sensowną fabułę. Na minus zaliczano nie zawsze spisujące się sterowanie jednostkami.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych